• برنامه ها
  • بازی ها
  • تم ها
  • ویدیو ها
  • موزیک ها
  • بکگراند ها
  • گالری عکس
  • اس ام اس
  • اخبار
  • برسی جدولی
  • برسی تخصصی
  • قیمت گوشی
اخبار جدید
پیامک جدید
حامی
تبلیغات

آیفون ۵؛ شاهکار ۴ اینچی اپل بالاخره معرفی شد!

دسته : اخبار در تاريخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ (2713 بار خوانده شده)

از چندین ماه پیش اخبار و شایعات در مورد آیفون نسل ششم یا همان آیفون ۵ شروع شد. از صفحه نمایش بزرگ تر گرفته تا چیپ های A6، از صفحه نمایش رتینا گرفته تا کانکتورهای کوچک‌تر، حال امروز تمامی این شایعات در کنفرانس خبری اپل به واقعیت پیوست!



مشخصات آیفون ۵ دقیقا همان مشخصاتی است که قبلا در اخبار و شایعات منتشر شده دیده بودیم با این تفاوت که این بار به صورت رسمی از سوی اپل معرفی شد. در وصف این اسمارت فون باید بگوییم که اپل واقعا در ساخت این آیفون سنگ تمام گذاشته و محصولی در خور طرفداران این شرکت ساخته است.

 

در کنفرانس امروز اپل نسل جدید چندی از محصولات اپل از جمله نسل جدید آیفون معرفی شد که از این به بعد باید آن را آیفون ۵ نامید و باز هم دقیقا همان چیزی است که قبلا انتظارش را داشتیم و  قبلا صدایش می‌کردیم. این اسمارت‌فون واقعا قدرتمند است. طراحی ظاهری آیفون ۵ تقریبا مانند ۴ و ۴S است و تنها تغییر عمده آن در نازک‌تر شدن بدنه و بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش و بدنه آن است. ضخامت بدنه آیفون ۵ فقط و فقط ۷.۶ میلیمتر است و وزن آن نیز ۱۱۲ گرم که واقعا نازک و سبک است و می‌توان آن را سبک ترین و نازک‌ترین آیفون ساخته شده شرکت اپل دانست. بدنه این آیفون بنابر اعلام اپل کاملا از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است.

شاید مهم‌ترین تغییر آیفون ۵ را بتوان بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش آن دانست. بله، صفحه نمایش آیفون ۵ حالا ۴ اینچ است و شما بالاخره می‌توانید پنجمین ردیف اپلیکیشن‌ها را در آیفون ۵ ببینید! بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش بدین معناست که دقت و رزولوشن آن نیز بیشتر شده است، به طوری که رزولوشن آیفون ۵ دقیقا ۱۱۳۶ در ۶۴۰ است و شما می‌توانید از تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ لذت وصف نشدنی ببرید!

همچنین تمامی اپلیکیشن‌های شرکت اپل برای صفحه نمایش آیفون ۵ بومی‌سازی شده‌اند و اپلیکیشن‌های دیگر شرکت‌ها نیز تا حد امکان با این رزولوشن و سایز هماهنگ شده‌اند. صفحه نمایش آیفون ۵ از فناوری in-cell touchscreen بهره می‌برد و این بدین معناست که سنسورهای لمسی در خود صفحه نمایش هستند و این کار باعث می‌شود تا ضخامت این محصول بیش از پیش کمتر شود و اپل نیز این صفحه نمایش را (تنها صفحه نمایش با این دقت در کل این صنعت) دانسته است!

 

آیفون ۵ از پردازنده‌های A6 استفاده می‌کند که سرعت پردازش این محصول را دو برابر سریع‌تر از آیفون ۴S می‌کند و می‌توانید با این پردازنده بازی‌هایی فوق‌العاده سنگین را اجرا کنید به طوری که یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های iOS که از سوی شرکت EA برای آیفون بازی و اپلیکیشن تولید می‌کند در هنگام کنفرانس بر روی صحنه آمد و اعلام کرد که کیفیت آیفون ۵ دقیقا مانند کیفیت یک کنسول قوی است!

در آیفون ۵ فناوری و قابلیت شبکه‌های ارتباط LTE نیز تعبیه شده که از طریق شرکت هایی همچون Sprint ,Verizon و AT&T پشتیبانی می‌شود. اپل میزان کارکرد باتری در هنگام وبگردی با ارتباط LTE را ۸ ساعت اعلام کرد!

آیفون ۵ همچنین از یک سنسور دوربین ۸ مگاپیکسلی با روزنه f/2.4 بهره می‌برد که بدین وسیله عکاسی در نور کم کیفیتی عالی خواهد داشت، همچنین با پردازنده‌های جدید آیفون ۵ می‌توانید عکس‌ها را ۴۰ درصد سریع‌تر از قبل ثبت کنید. آیفون ۵ مانند قابلیت Image Sense که در اسمارت‌فون HTC وجود داشت میتواند عکس‌هایی فوق‌العاده زیبا بگیرد. عکس‌های پانارومای آیفون ۵ نیز فوق‌العاده هستند و در آنها می‌توانید کیفیتی ۲۸ مگاپیکسلی را ثبت کنید! شما می‌توانید با آیفون ۵ با کیفیت ۱۰۸۰p تصویربرداری کنید و در عین حال نیز عکس بگیرید!

 

پیش فروش آیفون ۵ از روز جمعه آغاز خواهد شد و یک هفته بعد یعنی در ۲۱ سپتامبر فروش آن در ۹ کشور آغاز خواهد شد تا نهایتا در ماه دسامبر عرضه آن به صورت کامل در بازارهای جهانی آغاز شود.

گرچه امکانات این محصول فوق‌العاده هستند اما آیفون ۵ را نمی‌توان محصولی انقلابی از طرف شرکت اپل  دانست چرا که در عین حال می‌توان مشابه آنها را با کمی ضعف در بازار پیدا کرد و اگرچه انتظار می‌رفت اپل طراحی دلچسب‌تری را ارائه دهد اما به هر حال نازکی بیش از اندازه این اسمارت‌فون و همچنین طراحی بدنه آلومینیومی آن در کنار صفحه نمایش ۴ اینچی رتینا و پردازنده فوق‌العاده سریع می‌تواند تجربه ای جدید از سیستم عامل iOS را  برای شما به ارمغان بیاورد.

منبع: فارنت

برچسب‌ها: آیفون   آیپد  
سایر خبرها
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - تخفیف ویژه مودم‌های وایمکس ایرانسل به مناسبت روز پدر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - جدال برترین‌ها؛ مقایسه کامل «گلکسی اس4» و «اچ‌تی‌سی وان»
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - آغار عرضه Ascend P2 و Ascend Mate هواوی به بازار خاورمیانه
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس تبریک ولادت امام جواد(ع)
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - لومیا 925 نوکیا دارای 6 عنصر لنز دوربین است!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - نوکیا لومیا 925؛ رونمایی از ویندوزفون آلومینیومی با دوربین هوشمندتر!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اکسپریا ZR؛ رونمایی از برادر کوچکتر غول اندرویدی سونی!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس ویژه لیلة الرغائب
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس خنده دار اردیبهشت 92
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - مدل ضدآب Galaxy S4 به‌زودی عرضه میشود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - سیستم‌عامل گوشی‌های اکسپریا به‌روز می‌شود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - Google Now یک رقیب جدی برای Siri اپل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - نگاهی به آینده: گلکسی نوت 3
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - M4: تلفن میان رده اچ تی سی با دوربین اولترا پیکسل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - آیا این تصویر تلفن لومیا 950 نوکیا است؟
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - رونمایی از HTC First، عرضه اختصاصی توسط AT&T با قیمت ۹۹ دلار
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - جزئیات آیفون 6 اپل منتشر شد
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - عرضه Galaxy S IV سامسونگ تا 10 روز دیگر در 6 مدل
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - اس ام اس خنده دار اسفند 91 سری سوم
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - لو رفتن مشخصات و سبک طراحی احتمالی گلکسی اس چهارم در توییتر
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
ارسال نظر
شرایط نظر*
همه‌ی نظرها نیاز به تایید مدیر سایت دارند
عنوان*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
پیام*
کد تایید*
{۰} + {۹} = ?  
نتیجه این عبارت را وارد کنید
حداکثر تعداد تلاش برای ارسال: 3 مرتبه