• برنامه ها
  • بازی ها
  • تم ها
  • ویدیو ها
  • موزیک ها
  • بکگراند ها
  • گالری عکس
  • اس ام اس
  • اخبار
  • برسی جدولی
  • برسی تخصصی
  • قیمت گوشی
اخبار جدید
پیامک جدید
حامی
تبلیغات

آیفون ۵ در برابر رقیبان اندروید و ویندوزفون خود چه حرفی برای گفتن دارد؟

دسته : اخبار در تاريخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ (2762 بار خوانده شده)

اپل آیفون ۵ را رونمایی کرد و این بار با استفاده از فنونی که حریفان اندرویدی و ویندوزفونی قبلا با آن موفق شده بودند خودنمایی کرد. آیفون جدید از امکاناتی بهره می‌برد که حریفانش قبلا استفاده کرده‌اند مانند: صفحه نمایش بزرگ‌تر، ارتباط ۴G LTE (که البته در ایران بلا استفاده است!) و دوربینی بهبود یافته، همه این امکانات در این پرچمدار iOS یافت می‌شود. اپل همچنین با استفاده از آلومینیوم، زیبایی خاصی به بدنه این محصول داده، گرچه به اعتقاد بسیاری با یک طراحی تکراری و تنها کشیده از ایفون ۴S روبرو هستیم.



 

اما حالا شما فکر می‌کنید رتبه آیفون ۵ در کنار ویندوزفون‌ها و اندرویدی‌ها چگونه است؟ با این نتایج به نظر می‌رسد اپل وارد رقابت سفت و سخت‌تری نسبت به قبل شده است.

مهم ترین تغییر آیفون ۵ بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش آن است. آیفون ۵ از صفحه نمایش ۴ اینچی رتینا بهره می‌برد و این بالا بردن سایز نسبت به سایز قدیمی ۳.۵ اینچ واقعا قابل تقدیر است، گرچه هنوز قابل رقابت با صفحه نمایش‌های غول‌آسای دیگر اسمارت‌فون‌ها نیست. البته سایز صفحه نمایش نیز کاملا به خود کاربر بستگی دارد، اگر شما اسمارت‌فونی با بزرگ‌ترین حد صفحه نمایش می‌خواهید پس بهتر است گوشی هایی مانند Galaxy S III ,Galaxy Nexus ,HTC One X یا اسمارت‌فون Lumia 920 را انتخاب کنید چون این اسمارت‌فون‌ها در زمینه صفحه نمایش مطمئنا حرف بیشتری نسبت به آیفون ۵ برای شما خواهند داشت.

برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر بر روی آن کلیک کنید

همچنین اگر به دیگر ظواهر گوشی همچون نازکی و سبکی گوشی اهمیت می‌دهید آیفون ۵ توانسته با صفحه نمایش کوچک‌ترش وزن کمتری را ایجاد کند و همچنین سخت‌افزار خود را در فضای کمتری جای دهد تا نازکی اسمارت‌فون به بیشترین حد خود برسد به طوری که اپل ادعا می‌کند این اسمارت فون نازک‌ترین اسمارت فون جهان است! البته بین اسمارت‌فون های معرفی شده نازک‌ترین است  و ما خیلی در مورد جهانی بودن نازکی آن اطلاع خاصی نداریم!

قدرت‌نمایی دوربین آیفون ۵ نیز نسبت به برادران کوچکترش قابل تقدیر است. این دوربین از لنزهای سخت sapphire crystal با سنسوری ۸ مگاپیکسلی پشت آن استفاده می‌کند که روزنه‌های این سنسور f/2.4 است که می‌تواند مانور بیشتری را در فضاهای کم نور بدهد. به گفته اپل تمامی این ها باعث می‌شود تا هم در نور کم عکاسی بهتر شود و هم سرعت عکاسی بیشتر شود. اما مساله این است که با این همه تعریف آیا این دوربین حریفی برای تکنولوژی فوق‌العاده PureView نوکیا خواهد شد؟ یا می‌تواند جلوی لنزهای اپتیک Galaxy S III خودنمایی کند؟ فعلا نمی‌توان تصمیم خاصی را در این زمینه گرفت تا زمانی که بتوان از تکنولوژی دوربین‌های این سه گوشی استفاده کرد. تنها می‌توانیم به مقایسه عکس‌های دوربین آیفون ۴S و آیفون ۵ دلخوش باشیم!

آیفون ۵ برای تغذیه خود از چیپ‌های A6 استفاده می‌کند و به گفته خود اپل این چیپ‌ها توانایی پردازش دو برابر نسبت به چیپ‌های A5 دارند. زمانی اپل از همین چیپ‌ها به عنوان برتری نسبت به رقبای خودش استفاده می‌کرد که حالا دیگر خیلی اهمیت ندارد.

اندرویدی‌ها توانسته‌اند به سرعت با استفاده از چیپ‌های قدرتمند و قوی Nvidia و Qualcomm خود را به آیفون برسانند و چه بسا از آن جلوتر نیز بزنند! البته ممکن است خیلی به بازی کردن اهمیت ندهید و خب به این چیپ‌ها نیز اهمیتی ندهید اما اگر اهمیت می‌دهید می‌توان گفت که اپل توانسته در کنار سخت‌افزار قوی مجموعه‌ای از محتوی فوق‌العاده را در App Store خود جمع‌آوری کند که این میتواند یکی از فاکتورهای انتخاب شما باشد.

و در آخر مهم‌ترین مساله برای تفاوت بین اسمارت‌فون‌های قیمت آنها است که اپل طبق سنت خود مانند همیشه مدل ۱۶ گیگابایتی قراردادی را با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رساند که می‌توان گفت از این جهت نیز با دیگر رقیبانش برابری می‌کند و شما می‌توانید با همین هزینه از گوشی‌های شرکت‌هایی همچون Samsung, Motorola, HTC, Nokia بهره ببرید.

به هر حال رقابت بسیار نزدیک است و تنها فاکتور جداکننده می‌تواند سیستم عامل این اسمارت فون‌ها باشد که هر کدام تفاوت‌های فاحشی نسبت به هم دارند! حال انتخاب شما چیست؟ کدام

اسمارت‌فون را ترجیح می‌دهید؟

 

منبع: فارنت

برچسب‌ها: سامسونگ   نوکیا   آیفون   اچ تی سی  
سایر خبرها
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - تخفیف ویژه مودم‌های وایمکس ایرانسل به مناسبت روز پدر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - جدال برترین‌ها؛ مقایسه کامل «گلکسی اس4» و «اچ‌تی‌سی وان»
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - آغار عرضه Ascend P2 و Ascend Mate هواوی به بازار خاورمیانه
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس تبریک ولادت امام جواد(ع)
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - لومیا 925 نوکیا دارای 6 عنصر لنز دوربین است!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - نوکیا لومیا 925؛ رونمایی از ویندوزفون آلومینیومی با دوربین هوشمندتر!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اکسپریا ZR؛ رونمایی از برادر کوچکتر غول اندرویدی سونی!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس ویژه لیلة الرغائب
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس خنده دار اردیبهشت 92
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - مدل ضدآب Galaxy S4 به‌زودی عرضه میشود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - سیستم‌عامل گوشی‌های اکسپریا به‌روز می‌شود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - Google Now یک رقیب جدی برای Siri اپل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - نگاهی به آینده: گلکسی نوت 3
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - M4: تلفن میان رده اچ تی سی با دوربین اولترا پیکسل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - آیا این تصویر تلفن لومیا 950 نوکیا است؟
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - رونمایی از HTC First، عرضه اختصاصی توسط AT&T با قیمت ۹۹ دلار
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - جزئیات آیفون 6 اپل منتشر شد
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - عرضه Galaxy S IV سامسونگ تا 10 روز دیگر در 6 مدل
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - اس ام اس خنده دار اسفند 91 سری سوم
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - لو رفتن مشخصات و سبک طراحی احتمالی گلکسی اس چهارم در توییتر
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
ارسال نظر
شرایط نظر*
همه‌ی نظرها نیاز به تایید مدیر سایت دارند
عنوان*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
پیام*
کد تایید*
{۴} + {۵} = ?  
نتیجه این عبارت را وارد کنید
حداکثر تعداد تلاش برای ارسال: 3 مرتبه