• برنامه ها
  • بازی ها
  • تم ها
  • ویدیو ها
  • موزیک ها
  • بکگراند ها
  • گالری عکس
  • اس ام اس
  • اخبار
  • برسی جدولی
  • برسی تخصصی
  • قیمت گوشی
اخبار جدید
پیامک جدید
حامی
تبلیغات

جزئیات جدید درباره طراحی آیفون ارزان با نمایشگر رتینای 4 اینچی

دسته : اخبار در تاريخ ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ (1720 بار خوانده شده)

چند روز قبل در خبری یافته های جرمی هوروویتز از سایت ilounge درباره محصولات جدید اپل را با شما در میان گذاشتیم. حالا آقای هوروویتز به اطلاعات جدیدی درباره آیفون ارزان اپل دست یافته -پیش به سوی چین!



 

در اینجا خبری از قیمت احتمالی نیست، بلکه با جزئیات ظاهری این محصول روبرو هستیم. البته هنوز هیچ عکسی از نمونه ساخته شده به دست نیامده ولی هوروویتز می نویسد:


    «به لطف منابع موثق، حالا تقریباً به طور کامل می دانیم که آیفون ارزان چه ظاهری خواهد داشت. مگر اینکه از الآن تا زمان عرضه اش، تغییر اساسی پیش بیاید. بله، بخش عمده دستگاه از پلاستیک ساخته شده؛ اما نه با یک آیفون 3G یا 3GS مجهز شده به نمایشگر رتینا و پورت لایتنینگ روبرو هستیم، و نه با نسخه پلاستیکی آیفون 5.»

    «این مدل در اصل وامدار آیفون 5، نسل پنجم آیپاد تاچ، و تا حدی آیپاد کلاسیک خواهد بود. نمایشگر 4 اینچی دارد، درست مثل آیفون 5؛ پشت آن شبیه آیپاد تاچ است، و شکل کلی و انحناهایش شبیه آیپاد کلاسیک.»

 

 توضیحات درباره طراحی آیفون ارزان

 

 

از این زاویه، آیفون ارزان بسیار شبیه آیفون 5 (عکس بالا) خواهد بود، با همان نمایشگر 4 اینچی، و دریچه سیم کارت در وسط قسمت کناری بدنه. البته تفاوت ها در سمت چپ و پایین بدنه، مشهودتر خواهند بود.

ابعاد خام آیفون ارزان فقط اندکی بزرگتر از آیفون 5 است. به اندازه نیم میلیمتر بلندتر و نیم میلیمتر عریض تر است که تقریباً غیر قابل تشخیص اند. ولی ضخامت آن 1 میلیمتر بیشتر از آیفون 5 (یعنی برابر با 8.6 میلیمتر) خواهد بود. به جز تغییر جنس بدنه از آلومینیوم و شیشه به پلاستیک، مهمترین تغییری که اپل در طراحی به وجود آورده، خمیدگی ها و انحناها هستند.

 

 

مثل نسل پنجم آیپاد تاچ (عکس بالا) و آیفون 5، سطح روی نمایشگر کمی از لبه های پیرامونی اش بالا زده. از روبرو، آیفون ارزان تقریباً عین آیفون 5 خواهد بود -دقیقاً همان شکل، با همان آرایش برای سنسورها، دوربین و دکمه Home.

وجود نمایشگر رتینا با رزولوشن 1136 در 640 نباید غافلگیری به حساب بیاید ولی به هر حال رتینا بودن نمایشگر آیفونی که قرار است ارزان ترین آیفون ساخته شده توسط اپل باشد، نکته مثبتی است. منابع خبری مطمئن هستند که جنس روی نمایشگر از پلاستیک نیست، بلکه اپل همچنان به شیشه ضد خش ساخت شرکت کورنینگ گلس وفادار خواهد ماند.

تفاوت ها زمانی به چشم می آیند که آیفون ارزان را بچرخانیم و نگاهی به کناره آن داشته باشیم. دکمه های گرد تنظیم صدا که از آیفون 4 تا 5 همراه ما بوده اند، با دکمه های کشیده (کپسول مانند) جایگزین خواهند شد تا طراحی آنها وامدار آیپاد تاچ و آیفون 3G/3GS باشد.

 

 

 خمیدگی های آیفون ارزان بسیار شبیه آیپاد کلاسیک (عکس بالا) است؛ پشت دستگاه صاف است و کناره ها نیز به همچنین، ولی این دو سطح صاف -به جای زاویه 90 درجه- با یک خمیدگی به هم متصل شده اند. آیفون ارزان به باریکی آیپاد تاچ نیست و بدنه آن هم غیر فلزی است. شکل کلی بدنه آیفون ارزان شبیه آیپاد کلاسیک است، ولی جنس آن نه.

بر خلاف آیفون 3G/3GS پلاستیکی، که در تمام کناره ها خمیدگی های نرم دارند، خمیدگی های آیفون ارزان به لبه های صاف ختم می شوند، بنابراین هم کناره ها و هم پشت دستگاه صاف هستند. این تفاوت با آیپاد کلاسیک در نگاه اول جزئی به نظر می رسد ولی به اپل اجازه می دهد اجزا غیر خمیده ای که ساختشان راحت تر است را به کار بگیرد: یعنی دریچه سیم کارت، دکمه ها و پورت ها همگی دارای سطوح صاف هستند. در ضمن آیفونی با پشت صاف، موقع به کار افتادن ویبره، روی میز به رقص در نخواهد آمد.

 

 

در قسمت پشت آیفون ارزان، دوربین، یک میکروفون و نیز فلاش پشتی شبیه آیپاد تاچ نسل پنجم قرار دارند ولی لنز دوربین از بدنه بیرون نزده. سوراخ میکروفون پشتی هم گرد است، نه بیضی شکل.

 

 

در پایین آیفون ارزان، یک میکروفون دیگر در کنار پورت هدفون قرار دارد، پورت لایتنینگ در وسط دو پیچ دستگاه است و در کنار آن 4 سوراخ بلندگو قرار دارند. بنابراین پایین آیفون ارزان شبیه آیپاد تاچ جدید است تا اپل در سوراخ کاری بدنه صرفه جویی کرده باشد.

 

در مجموع، آیفون ارزان از جلو بسیار شبیه آیفون 5، از کناره ها شبیه آیپاد کلاسیک، و از پایین و پشت شبیه آیپاد تاچ نسل 5 است با این تفاوت که از آلومینیوم و شیشه ساخته نشده. طراحی دستگاه فاصله رادیکالی از سبک طراحی اپل نخواهد گرفت ولی مهم ترین انتظار بازار این است که تلفن گرانی نباشد.

منبع: نارنجی

برچسب‌ها: اپل   آیفون  
سایر خبرها
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - تخفیف ویژه مودم‌های وایمکس ایرانسل به مناسبت روز پدر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - جدال برترین‌ها؛ مقایسه کامل «گلکسی اس4» و «اچ‌تی‌سی وان»
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - آغار عرضه Ascend P2 و Ascend Mate هواوی به بازار خاورمیانه
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس تبریک ولادت امام جواد(ع)
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - لومیا 925 نوکیا دارای 6 عنصر لنز دوربین است!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - نوکیا لومیا 925؛ رونمایی از ویندوزفون آلومینیومی با دوربین هوشمندتر!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اکسپریا ZR؛ رونمایی از برادر کوچکتر غول اندرویدی سونی!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس ویژه لیلة الرغائب
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس خنده دار اردیبهشت 92
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - مدل ضدآب Galaxy S4 به‌زودی عرضه میشود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - سیستم‌عامل گوشی‌های اکسپریا به‌روز می‌شود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - Google Now یک رقیب جدی برای Siri اپل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - نگاهی به آینده: گلکسی نوت 3
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - M4: تلفن میان رده اچ تی سی با دوربین اولترا پیکسل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - آیا این تصویر تلفن لومیا 950 نوکیا است؟
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - رونمایی از HTC First، عرضه اختصاصی توسط AT&T با قیمت ۹۹ دلار
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - جزئیات آیفون 6 اپل منتشر شد
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - عرضه Galaxy S IV سامسونگ تا 10 روز دیگر در 6 مدل
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - اس ام اس خنده دار اسفند 91 سری سوم
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - لو رفتن مشخصات و سبک طراحی احتمالی گلکسی اس چهارم در توییتر
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
ارسال نظر
شرایط نظر*
همه‌ی نظرها نیاز به تایید مدیر سایت دارند
عنوان*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
پیام*
کد تایید*
{۲} + {۳} = ?  
نتیجه این عبارت را وارد کنید
حداکثر تعداد تلاش برای ارسال: 3 مرتبه