• برنامه ها
  • بازی ها
  • تم ها
  • ویدیو ها
  • موزیک ها
  • بکگراند ها
  • گالری عکس
  • اس ام اس
  • اخبار
  • برسی جدولی
  • برسی تخصصی
  • قیمت گوشی
اخبار جدید
پیامک جدید
حامی
تبلیغات

تهران، در محاصره تشعشعات تلفن همراه

دسته : اخبار در تاريخ ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ (1569 بار خوانده شده)
از زمانی که پای تلفن همراه به عنوان یک کالای ارتباطی نوین به کشور ما باز شد مسائل و مشکلات گوناگونی از جنبه‌های مختلف فرهنگی‌، اجتماعی و ارتباطی در جامعه ظهور پیدا کرد‌. ورود این فناوری جدید به رغم تسهیل در ارتباطات منشا بروز خطرات حتمی و احتمالی مختلفی به جامعه شد که شاید تهدید برای سلامتی افراد جامعه یکی از آنها باشد.

سازمان‌های بهداشتی و بسیاری از پژوهشگران، نظریه‌های مختلفی مبنی بر بروز مشکلات جسمانی و روانی به دلیل استفاده بیش از حد از موبایل ارائه داده‌اند و بسیاری از پزشکان در مورد مشکلاتی همچون ناراحتی‌های روحی‌، قلبی‌، عروقی‌، شنوایی و حتی عوارض پوستی به دلیل استفاده مکرر از گوشی تلفن همراه هشدار داده‌اند.

 اما با وجود اعلام تمامی این خطرها‌، بازهم شاهد آن هستیم که مشترکان تلفن همراه به حدی با گوشی‌های موبایل خود مانوس شده‌اند که حتی حاضر نیستند برای دقایقی آن را از خود دور کنند و این تکنولوژی به حدی در زندگی ایرانی‌ها جای خود را پیدا کرده که مشترکان تشعشعات و امواج خطرساز آن را به سلامتی خود ترجیح می‌دهند.

 کارشناسان معتقدند که جای نهادهای فرهنگ‌ساز که برنامه‌ای مدون برای آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد استفاده بهینه از این کالا و هشدار در مورد معایب آن را به کاربران تعریف کنند خالی به نظر می‌رسد چرا که توجه به سلامت افراد جامعه بی‌شک یکی از مسوولیت‌های خطیر و بزرگ مسوولان کشور است که باید به آن توجه بیشتری شود.

 اما در این میان مسوولان شورای شهر تهران تلاشی بس مضاعف دارند تا با ممانعت از نصب دکل‌های تلفن همراه سلامتی شهروندان را تامین کنند بدون آنکه به این نکته توجه داشته باشند که خطراتی که استفاده از گوشی تلفن همراه بر سلامت افراد دارد صدها برابر بیشتر از آنتن‌هایی است که در فاصله چند متری از مردم نصب می‌شود.

 اوایل هفته‌ای که گذشت اعضای شورای شهر تهران به دلیل نگرانی از غیر استاندارد بودن نصب دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی در منازل اشخاص و سطح شهر جلسه‌ای تشکیل دادند و از تهیه و تدوین طرح جامع و ساماندهی نصب تاسیسات مخابراتی خبر دادند که طبق آن در نصب دکل‌ها و آنتن‌های bts باید تمامی موازین تخصصی و سلامت جامعه رعایت شود.

 اعضای شورای شهر تهران معتقدند استانداردها در نصب این آنتن‌ها و شعاع مجاز آنها رعایت نمی‌شود و اغلب این آنتن‌ها با اتاق خواب و منزل افراد فاصله ای کمتر از یک متر دارد.

 در جریان بررسی لایحه "ساماندهی دکل‌‍‌ها، آنتن‌ها و تاسیسات مخابراتی و ارتباطی در شهر تهران اعلام شد که منابع بین‌المللی حتی بر زاویه تابش این آنتن‌ها تاکید دارند و اگرچه استفاده از تلفن همراه خوب است ولی مهمتر از آن رعایت فاصله‌ها و جلوگیری از بروز عوارض آنها بر سلامتی افراد است.

 در این جلسه همچنین گفته شد که " متخصصان مخابراتی، اظهار می‌کنند که استاندارد و تشعشع این آنتن‌ها 10 وات است این در حالی است که در تهران آنتن‌هایی با تشعشع 50 وات هم نصب شده است که اغلب کنار خانه‌ها و داخل حیات منازل و محل‌های پرتردد افراد این دکل‌ها قرار دارد و برای اطرافیان بسیار خطرناک است."

 اگرچه باید این اصرار شورای شهر تهران را برای توجه به سلامتی شهروندان به فال نیک گرفت و خوشحال بود که مسوولان تا این حد بر تامین سلامت افراد جامعه تاکید دارند اما آنچه که از اعلام سازمان بهداشت جهانی برمی‌آید این است که آنتن‌های bts تلفن همراه خطری بر سلامتی افراد ندارند و شاید عدم اجازه نصب دکل‌های bts به اپراتورها خطر بیشتری بر سلامت روحی مشترکان داشته باشد‌. چرا که عدم پوشش و آنتن‌دهی موبایل مشترکان در برخی محدوده‌های شهر تهران قطع و وصل مکرر مکالمات را به همراه دارد که این مساله باعث افزایش استرس و ناراحتی‌های روحی و روانی برای افراد می‌شود.
سایر خبرها
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - تخفیف ویژه مودم‌های وایمکس ایرانسل به مناسبت روز پدر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - جدال برترین‌ها؛ مقایسه کامل «گلکسی اس4» و «اچ‌تی‌سی وان»
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - آغار عرضه Ascend P2 و Ascend Mate هواوی به بازار خاورمیانه
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس تبریک ولادت امام جواد(ع)
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - لومیا 925 نوکیا دارای 6 عنصر لنز دوربین است!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - نوکیا لومیا 925؛ رونمایی از ویندوزفون آلومینیومی با دوربین هوشمندتر!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اکسپریا ZR؛ رونمایی از برادر کوچکتر غول اندرویدی سونی!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس ویژه لیلة الرغائب
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس خنده دار اردیبهشت 92
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - مدل ضدآب Galaxy S4 به‌زودی عرضه میشود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - سیستم‌عامل گوشی‌های اکسپریا به‌روز می‌شود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - Google Now یک رقیب جدی برای Siri اپل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - نگاهی به آینده: گلکسی نوت 3
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - M4: تلفن میان رده اچ تی سی با دوربین اولترا پیکسل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - آیا این تصویر تلفن لومیا 950 نوکیا است؟
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - رونمایی از HTC First، عرضه اختصاصی توسط AT&T با قیمت ۹۹ دلار
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - جزئیات آیفون 6 اپل منتشر شد
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - عرضه Galaxy S IV سامسونگ تا 10 روز دیگر در 6 مدل
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - اس ام اس خنده دار اسفند 91 سری سوم
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - لو رفتن مشخصات و سبک طراحی احتمالی گلکسی اس چهارم در توییتر
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
ارسال نظر
شرایط نظر*
همه‌ی نظرها نیاز به تایید مدیر سایت دارند
عنوان*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
پیام*
کد تایید*
{۱} + {۰} = ?  
نتیجه این عبارت را وارد کنید
حداکثر تعداد تلاش برای ارسال: 3 مرتبه