• برنامه ها
  • بازی ها
  • تم ها
  • ویدیو ها
  • موزیک ها
  • بکگراند ها
  • گالری عکس
  • اس ام اس
  • اخبار
  • برسی جدولی
  • برسی تخصصی
  • قیمت گوشی
اخبار جدید
پیامک جدید
حامی
تبلیغات

مي خواهي باورکن مي خواهي باورنکن .

دسته : اخبار در تاريخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ (1162 بار خوانده شده)

سال 2015 ميلادي، تلفن همراه خود را براي رفتن به سرکار براي ساعتي تنظيم کرديد که ممکن است دير به اداره برسيد اما گوشيتان بطور خودکار در زمان مناسب و دقيق شما را از خواب بيدار مي کند.

 



به گزارش ایران موبایل ، براي مثال شما تلفن همراه را براي ساعت هشت تنظيم کرده بوديد که امکان داريد به دليل ترافيک ، شرايط آب و هوايي در آن روز دير به محل کارتان برسيد اما گوشي هوشمند شما با برآورد شرايط بيروني مانند ترافيک و بارش برف و باران طبق يک برنامه خاص و آگاهي از زمان دقيق رسيدن به اداره مثلا شمار يک ساعت زوديتر يعني ساعت هفت شما را از خواب بيدار مي کند.

چه اتفاقي افتاده است؟ همزمان گوشي را در دست مي گيريد که زنگ آن را قطع کنيد اطلاعاتي راجع به شرايط آب و هوا روي صفحه نمايش نمايان مي شود و شما را از اخباري چون بارش باران شديد و وجود ترافيک سنگين در مسير رسيدن به محل کارتان آگاه مي کند.

گوشي هوشمند شما اطلاعاتي راجع به آب و هوا، مکان قرارگيري شما و اطلاعات ترافيک با استفاده از نقشه هاي گوگل در اختيار شما قرار مي دهد و به اين ترتيب به شما اطلاع مي دهد که به قرارتان که در صفحه تقويم کامپيوترتان درج شده و با تقويم تلفن همراهتان هماهنگ است، دير مي رسيد.

بر اين اساس زمان شما با ساعت زنگي موبايلتان هماهنگ است و به طور خودکار آگاه مي شود که ممکن است شما به وظايفتان نرسيد و شما را يک ساعت زودتر از خواب بيدار مي کند.

شما لبخند مي زنيد به راستي که فناوري چقدر پيشرفت کرده است! زير لب مي گوييد بدون تلفن همراه واقعا کاري مي توانم انجام دهم؟ و اين احساس احتمالا از تجربه اي که 10 سال پيش داشته ايد متفاوت خواهد بود.

حالا تلفن همراه زندگي شما را کنترل مي کند و اگر شما آن را در منزل جا بگذاريد مي تواند وقفه اي در زندگي شما ايجاد کند، اما نگران نباشيد اگر اين دستگاه را در خانه جا بگذاريد، شما يک سيم کارت مجازي داريد، سرويسي که به شما اجازه مي دهد به يک کيوسک خودکار مراجعه کرده و يک سيم کارت المثني براي زمان بخصوصي دريافت کنيد و به اين ترتيب هر تماسي با تلفن همراه شما گرفته مي شود به طور اتوماتيک به سيم کارت جديد منتقل مي شود.

ممکن است در مورد امنيت آن شگفت زده شويد، اين کيوسک يک دوربين کوچک دارد که اجازه مي دهد مرکز تماس به شکل حرفه اي صورت شما را ببيند و هويت شما را شناسايي و بررسي کند که اين کار با وارد کردن رمز عبور انجام مي شود و سيم کارت شما به شکل خودکار هويت شما را تشخيص مي دهد و سيم کارت مجازي تاريخ انقضا دارد و پس از 10 ساعت غير فعال مي شود و سيم کارت معمولي شما دوباره فعال مي شود.

** تلفن همراه شما دزديده نمي شود شما روزنامه مي خريد و مقاله اي را مي بينيد که "سرقت تلفن همراه به طور شگفت انگيزي کاهش يافت"، از خودتان مي پرسيد چطور؟ خوب اين به سازمان تنظيم مقررات مربوط مي شود که نياز دارد همه شماره تلفن ها را با شماره سريال گوشي کاربر ثبت کند، اگر شما يک تلفن همراه جديد بخريد، بايد تغيير گوشي را به اپراتور شبکه اطلاع دهيد .

شماره هاي سريال تلفن هاي دزديده شده ذخيره شده اند، به طوري که اگر يک سيم کارت در تلفن همراه دزديده شده گذاشته شود به سرعت پيامکي با مضمون "تلفن دزديده شده" به سازمان مذکور ارسال مي شود.

** تلفن همراهتان را خود طراحي کنيد تلفن همراه در سال 2015 از گوشي هاي قديمي متفاوت خواهند بود، برخلاف گذشته شما بايد برند خاصي را خريداري کنيد به اين ترتيب تلفن همراهتان را شخصي سازي مي کنيد که فضاي استانداردي براي بخش سخت افزاري و دستگاه هاي قابل تفکيک مي شود، براي مثال شما مدل خاصي را خريداري و سپس اجزايي را مانند يک دوربين 2 مگاپيکسلي را به آن اضافه مي کنيد ، به اين ترتيب شما مي توانيد همان بازي هايي را که در کامپيوترتان داريد به تلفن همراهتان منتقل کنيد.

اين کاربرد به وسيله هارد ديسک هاي فلشي که در تلفن هاي همراه هم اکنون ظرفيت 100 گيگابايت را دارند ممکن مي شود و همچنين شما مي توانيد انتخاب کنيد در ابتداي روشن کردن تلفن همراهتان از کدام سيستم عامل، مايکروسافت، پالم، لينوکس يا اندروييد گوگل استفاده کنيد.

** کاربردهاي حرفه اي داشتن حسگرها و GPS روي تلفن همراه يک کاربرد معمولي در زمان حال تلقي مي شود، براي مثال دراين زمان کاربر با استفاده از سيستم مکان ياب روي صفحه نمايش مکاني را که قصد دارد پيدا کند را مي يابد اما در آينده کاربر مي تواند روي تلفن همراه سوالاتي چون "نزديک ترين رستوران گياهي کجاست؟" را تايپ کند و تلفن همراهش به ليستي مراجعه کرده و اين مکان ها را جستجو مي کند.

يا مثلا زماني که در مکاني هستيد و دوست شما نيز در آن نزديکي هاست تلفن همراه شما به طور خودکار حضور هر دوي شما را به يکديگر اطلاع داده و مکان دقيق را نشان مي دهد که همه اين اعمال از ترکيب فناوري هاي GPS و GIS ناشي مي شود.

از فناوري هاي موبايل همچنين در بروز تصادفات نيز مي توان استفاده کرد به طوري که هنگام تصادف افرادي که شاهد اين سانحه هستند تنها با فشار دادن کليدي چون # به طور خودکار پيامي مبني بر اين که در اين مکان تصادفي صورت گرفته و مکان دقيق حادثه را براي مرکز فوريت هاي پزشکي ارسال مي کند و به اين ترتيب آمبولانس بسيار سريع به محل اعزام مي شود.

اين بخشي از حقيقت و واقعيت هاي آينده صنعت تلفن همراه است اما بخش ديگر آن رويا هاي طراحان ، شرکت ها و پژوهشگران است که هنوز مردم عادي از آن اطلاعي ندارند و نمي توانند تصوري از آن داشته باشند اين واقعيت انکار ناپذيز علم است که همواره جلوتر از تصورات مردم عادي حتي افراد داراي تحصيلات عالي در رشته هاي مختلف حرکت مي کند.

 

سایر خبرها
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - تخفیف ویژه مودم‌های وایمکس ایرانسل به مناسبت روز پدر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - جدال برترین‌ها؛ مقایسه کامل «گلکسی اس4» و «اچ‌تی‌سی وان»
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - آغار عرضه Ascend P2 و Ascend Mate هواوی به بازار خاورمیانه
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس تبریک ولادت امام جواد(ع)
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - لومیا 925 نوکیا دارای 6 عنصر لنز دوربین است!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - نوکیا لومیا 925؛ رونمایی از ویندوزفون آلومینیومی با دوربین هوشمندتر!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اکسپریا ZR؛ رونمایی از برادر کوچکتر غول اندرویدی سونی!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس ویژه لیلة الرغائب
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس خنده دار اردیبهشت 92
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - مدل ضدآب Galaxy S4 به‌زودی عرضه میشود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - سیستم‌عامل گوشی‌های اکسپریا به‌روز می‌شود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - Google Now یک رقیب جدی برای Siri اپل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - نگاهی به آینده: گلکسی نوت 3
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - M4: تلفن میان رده اچ تی سی با دوربین اولترا پیکسل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - آیا این تصویر تلفن لومیا 950 نوکیا است؟
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - رونمایی از HTC First، عرضه اختصاصی توسط AT&T با قیمت ۹۹ دلار
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - جزئیات آیفون 6 اپل منتشر شد
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - عرضه Galaxy S IV سامسونگ تا 10 روز دیگر در 6 مدل
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - اس ام اس خنده دار اسفند 91 سری سوم
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - لو رفتن مشخصات و سبک طراحی احتمالی گلکسی اس چهارم در توییتر
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
ارسال نظر
شرایط نظر*
همه‌ی نظرها نیاز به تایید مدیر سایت دارند
عنوان*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
پیام*
کد تایید*
{۴} + {۶} = ?  
نتیجه این عبارت را وارد کنید
حداکثر تعداد تلاش برای ارسال: 3 مرتبه