کدام اسمارت فون ها کمترین میزان تشعشعات را از خود ساطع می کنند؟

تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۱ | عنوان: اخبار

گوگل نکسوس ۴ یکی از اسمارت فون هایی است که میزان بسیار پایینی تشعشات از خود ساطع می کند، به طوریکه میزان آن حتی از گوشی آیفون ۵ هم کمتر می باشد.

البته پیش از اینکه نگران شوید، لازم است بدانید که ۹۰% تشعشات ساطع شده از اسمارت فون ها خطرناک نبوده و فقط ۱۰% آن می تواند برای بدن مضر باشد.

Tawkon شرکتی است که تشعشعات اسمارت فون ها را از طریق اپلیکیشنی که برای گوشی های اندرویدی در دسترس می باشد، اندازه می گیرد.


 بر طبق محاسبات تاوکون، نکسوس ۴ فقط ۰٫۵۵ وات در هر کیلوگرم از خود تشعشع ساطع می کند. اما این چه عدد به چه معناست؟

تشعشعات ساطع شده از اسمارت فون ها با معیاری که “ثابت نرخ جذب” نام دارد سنجیده می شود، که سنجشی بر اساس قدرت/کیلوگرم (در این مورد، تشعشع) در هر حجم بافت/کیلوگرم (عدد وات/کیلوگرم که در بالا دیدیم) می باشد. با استفاده از این سیستم می توان مشاهده کرد که گوشی های مختلف هر کدام چه مقدار تشعشعات از خود ساطع می کنند.

قوانین ایالات متحده اجازه نمی دهد که گجت ها میزان تششعاتی بیشتر از ۱٫۶W/Kg داشته باشند. حداکثر مجاز این میزان در اروپا ۲W/Kg می باشد.

بر اساس نتایج بدست آمده، نکسوس ۴ رتبه ششم را در بین اسمارت فون های با کمترین میزان تشعشعات به خود اختصاص داده است.

۵ رتبه اول این جدول به اسمارت فون های سامسونگ اختصاص یافته است. نکته جالب اینجاست که سامسونگ گلکسی نکسوس که متعلق به گوگل است، میزان تشعشعات کمتری نسبت به ال جی نکسوس ۴ که آن هم متعلق به گوگل است، دارد.

فهرست اسمارت فون های با کمترین میزان تشعشعات را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

 

 

 

اپلیکیشن تاوکون می تواند به شما بگوید میزان تشعشعاتی که گوشی شما ساطع می کند چه قدر است. آن را ازاینجا  دانلود کنید.
منبع: ایستنا





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=4403