اپل متهم به سرقت طرح ساعت معروف ایستگاه‌های راه‌آهن سوئیس!

تاریخ ۲ مهر ۱۳۹۱ | عنوان: اخبار

ساعت جدید اپل برای آی‌پد در iOS6 اگرچه مانند برنامه سرویس نقشه اپل در این سیستم عامل دچار حاشیه‌هایی نشده تا آن را افتضاح بخوانند اما ظاهرا راه‌آهن سوئیس شرکت اپل را متهم کرده که از طرح معروف ساعت‌ ایستگاه‌های راه‌آهن این کشور بدون اجازه در برنامه ساعت خود در iOS6 بهره برده است.


 

طرح نمادین ساعت ایستگاه‌های راه‌آهن سوئیس که در تمامی ایستگاه‌های قطار این کشور استفاده می‌شود با توجه به قدمت خود به نوعی جاذبه توریستی برای این کشور به حساب می‌آید و در عین حال شرکت ساعت‌ساز مونداین از این طرح به عنوان نشان برند خود بهره می‌برد.

سخنگوی راه‌آهن سوئیس در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس با تاکید بر اینکه اپل هیچ اجازه‌ای برای استفاده از این طرح از ما نگرفته و بر خلاف شرکت مونداین، هیچ مجوزی برای استفاده از این طرح ندارد. ظاهرا این شرکت تابحال هیچ اقدام حقوقی در این خصوص صورت نداده و تنها ظاهرا بدنبال مذاکره با اپل و “رسیدن به توافق و جبران خسارتی دوستانه” از سوی این شرکت است.

 

البته این بدین معنا نیست که این اولین بار است که اپل در طراحی برنامه‌های خود دچار چنین مشکلاتی شده است. این شرکت پیش از این نیز، طراحی برخی برنامه‌های خود را از شرکت‌های دیگر در اصطلاح عاریه گرفته بود که از جمله آنها می‌توان به برنامه ماشین‌حساب iOS (که از طرح یک ماشین حساب در سال ۱۹۷۷ الهام گرفته شده بود) و برنامه پادکست اخیر این شرکت اشاره کردکه نتوانسته بود علاقه طراحان خود به یک ماشین حساب و یک دستگاه پخش قدیمی را مخفی نگهدارد.

 

باید دید حالا که اپل باقی شرکت‌ها از جمله سامسونگ را به کپی‌کاری و دزدی طرح و ایده متهم می‌کند در برابر این اتهام (اتهام !!؟)‌چه پاسخی دارد و آیا اصلا اعتقادی به پرداخت خسارت دارد؟





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=4336