آیا سونی بالاخره وارد عرصه ویندوزفون می شود؟

تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ | عنوان: اخبار

وقتی مایکروسافت ویندوزفون ۷ را معرفی کرد بسیاری شرکت‌های بزرگ مانند اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی و دل علاقمندی خود را برای تولید ویندوزفون ها اعلام کردند؛ اما سونی که در آن زمان سونی اریکسون بود وارد این عرصه نشد. اما حالا به نظر وضعیت تغییر کرده است و مایکروسافت با معرفی ویندوزفون ۸ که امکانات بالاتر و هسته مشترک با ویندوز ۸ دارد به صورت جدی‌تری پا به رقابت گذاشته است و با همکاری نزدیک با نوکیا قصد دربرگرفتن بازار را دارد. حالا کم کم شایعاتی به گوشی می رسد که سونی نیز قصد دارد وارد عرصه ویندوزفون شود.


 

 

Mobile Magazine از مدیر انگلستان و ایرلند سونی موبایل “پیر پرون” می نویسد که این شرکت در حال بررسی ویندوزفون و همکاری با مایکروسافت برای پروژه های آینده است. پرون می گوید که استراتژی سونی مبنی بر باز بودن و آزادی است و مایکروسافت در حال حاضر در لپ‌تاپ های وایو این شرکت یک شریک خوب محسوب می شود و در تبلت های این شرکت نیز ردپاهایی از مایکروسافت وجود دارد. اما در برند اسمارت‌فون های اکسپریا کماکان اندروید شریک اصلی محسوب خواهد شد هرچند که سونی یک شرکت “تک شریکی” نیست.

با وجودی که سونی در پلتفرم اندروید و برند اکسپریا موفقیت نسبتاً خوبی را کسب کرده است اما چندان جالب به نظر نمی رسد که بازار ویندوزفون را به طور کامل به رقبایی نظیر نوکیا، سامسونگ و اچ‌تی‌سی واگذار کند.

 

 

 

 

شاید یکی از دلایلی که سونی تاکنون ویندوزفونی عرضه نکرده است این باشد که XBOX Live بزرگترین رقیب پلی‌استیشن سونی یک جزء جدانشدنی ویندوزفون محسوب می شود؛ اما حالا که XBOX وارد ویندوز ۸ و لپ‌تاپ ها و تبلت های این سیستم عامل شده است به نظر نمی‌رسد سونی چاره ای برای اجتناب از ایکس باکس داشته باشد.

به هر حال از آنجایی که ویندوزفون ها از نظر قطعات سخت افزاری و رابط کاربری بسیار به هم شبیه هستند دوست داریم سونی را با دوربین های قدرتمند و طراحی زیبا در این عرصه ببینیم.

منبع: فارنت





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=4310