اولین گوشی رسمی ویندوزفون ۸ دنیا: سامسونگ ATIV S

تاریخ ۹ شهریور ۱۳۹۱ | عنوان: اخبار

به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد موفقیت سری گلکسی S را این بار با یک سیستم عامل جدید و احتمالاً در آینده محبوب ویندوزفون ۸ با نام ATIV S تکرار کند. این گوشی که اولین گوشی رسمی ویندوزفون ۸ محسوب می شود چیزی از گلکسی اس ۳ از نظر سخت افزاری کم ندارد و همه چیز برای درخشش سیستم عامل جدید مایکروسافت مهیاست.


گوشی ATIV S دارای صفحه نمایش ۴.۸ اینچی از نوع Super AMOLED HD و با وضوح ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل است که توسط یک شیشه محافظ ضدخش Gorilla Glass 2 محافظت می شود. پردازنده بسیار قدرتمند دو هسته ای Qualcomm S4 با دوهسته ۱.۵ گیگاهرتزی Krait به کمک یک گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Adreno 225 نوید دهنده تجربه ای متفاوت از ویندوزفون و اپلیکیشن های جدید و کاربردی است.

از نظر ابعاد ویندوزفونی تازه وارد دارای ابعاد ۱۳۷.۲ در ۷۰.۵ در ۸.۷ میلی متر است و علیرغم وزن سبک ۱۳۵ گرمی از باتری قدرتمند ۲۳۰۰ میلی آمپری در آن استفاده شده است.  دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و ۱.۹ مگاپیکسلی در جلو نیز از شباهت بیشتر ATIV S با گلکسی اس ۳ خبر می دهند؛ از دیگر مشخصات این گوشی می توان به بلوتوث ۳، فناوری NFC و پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد.

همانطور که می دانید به علت هسته مشترک و قابلیت سازگاری اکثر اپلیکیشن های ویندوز۸ با ویندوزفون ۸ می توان انتظار داشت که اگر ویندوز ۸ موفق شود این گوشی نیز با سخت افزار بسیار قدرتمندش بتواند جایی را برای خودش در بازار پرتلاطم اسمارت فون ها دست و پا کند.





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=4251