بررسی زنده بودن کاربر پیش از بازکردن قفل تلفن

تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۱ | عنوان: اخبار

گوگل در اندروید نسخه ۴ امکان جدیدی را معرفی کرد که کاربران می توانستند با استفاده از دوربین تلفن هوشمند، قفل تلفن را با شناسایی چهره شان باز کنند. امکانی که Face Unlock نام گرفت و ممکن است شما هم از آن استفاده کرده باشید.


 

 

 

حالا با معرفی نسخه جدید اندروید جیلی بیلی، گوگل یک امکان تازه به این بخش اضافه کرده و آن بررسی زنده بودن کاربر هنگام باز کردن قفل تلفن همراه توسط چهره است. با فعال کردن این گزینه، هنگام باز کردن فقل باید در مقابل دوربین یک بار پلک بزنید تا تلفن اطمینان حاصل کند که زنده اید.

ممکن است بگویید این امکان چه فایده ای دارد؟ شاید آنقدرها هم مهم نباشد که بعد از مُردن من، کسی نتواند تلفن را با گرفتن مقابل جسدم باز کند! اما اهمیت آن وقتی بیشتر می شود که بدانید برخی کاربران موفق شده اند با استفاده از عکس صاحب تلفن و قرار دادن آن در مقابل دوربین، سیستم امنیتی را فریب داده و تلفن را باز کنند. حالا این امکان هوشمندانه و البته بامزه جدید تا حد زیادی جلوی این مشکل را خواهد گرفت.

البته اگر در آینده علاقه زیادی به نفوذ به تلفن دوست تان داشته باشید، می توانید یک عکس بزرگ از او پرینت کنید و جای چشم ها را سوراخ کنید و خودتان به جای چشم ها قرار بگیرید و هنگام باز کردن تلفن پلک بزنید.

منبع: نارنجی





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=4160