ارشاد برای گوشی های موبایل کتابخانه دیجیتال عرضه می کند

تاریخ ۱۴ دی ۱۳۹۰ | عنوان: اخبار

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از راه اندازی فاز نخست کتابخانه دیجیتال بر بستر تلفن همراه خبرداد و گفت: در این زمینه با اپراتورهای تلفن همراه و ناشران وارد مذاکره شده ایم.


حسن علیزاده در نشست خبری با تشریح  برنامه ها و سیاستهای این مرکز برای توسعه و حمایت از فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، اظهار داشت: ساماندهی محصولات حوزه دیجیتال و تعامل با اتحادیه های فعال در این بخش همچون اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار، اتحادیه ساماندهی نرم افزار، اتحادیه حامل های دیجیتال و بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در دستور کار این مرکز قرار دارد.

وی با اشاره به ویژگی فرابخشی و بخشی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال یکی از اقدامات این مرکز را تسهیل فرایندهای حمایت از بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این مرکز درصدد است با تمامی قوا به بخش خصوصی برای توسعه و تولید محتوای دیجیتال کمک کند به نحوی که برون سپاری نرم افزارهای تولید شده توسط این بخش در دستور کار قرار گرفته است.
 
علیزاده به تعداد برگزاری نمایشگاههای رسانه های دیجیتال طی سال های گذشته توسط این مرکز اشاره کرد و ادامه داد: از سال 87 تا کنون 24 نمایشگاه در استانهای مختلف کشور برگزار شده که درصدد هستیم این تعداد نمایشگاهها را تا پایان سال آینده به 50 نمایشگاه برسانیم.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از ایجاد مرکز رسیدگی به ثبت نرم افزارهای موبایل و نیز ستاد مبارزه با تکثیر و توزیع محصولات غیرمجاز فرهنگی به عنوان اقدامات مهم در زمینه نظارت بر محصولات فرهنگی دیجیتال خبرداد و خاطرنشان کرد: تا پایان دی ماه آیین نامه مصادیق تولید حامل های دیجیتال را برای فعالان این بخش اعلام خواهیم کرد تا مصادیق نظارتی محصولات دیجیتال قبل از تولید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی از برنامه های این مرکز برای راه اندازی کتابخانه دیجیتال روی گوشی موبایل خبر داد و گفت: بسترسازی این پروژه برعهده مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال است که فاز نخست آن در حال عملیاتی شدن است به این معنی که این کتابخانه دیجیتال روی تمامی گوشی های موبایل با سیستم عامل های مختلف قابل نصب خواهد بود.
 
علیزاده با اشاره به تعامل با نهاد کتابخانه ها برای راه اندازی این پروژه افزود: از طریق طرح تمامی نسخ خطی قابل تبدیل به نرم افزار و نصب روی گوشی های موبایل خواهد بود که در حال مذاکره برای دریافت دیتا بیس و حق نشر کتب هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در این راستا با اپراتورهای موبایل نیز وارد مذاکره شده ایم تا امکان خرید برخی کتب از این کتابخانه دیجیتال از طریق نظام پرداخت کارت شارژ موبایل صورت گیرد. البته در این میان به طور قطع دسترسی به برخی کتب نیز رایگان خواهد بود.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال فرهنگسازی برای خرید محصولات دیجیتالی دارای هولوگرام ، استفاده صحیح از رایانه با اجرای طرح رایانه پاک ، حمایت از شرکتهای دانش بنیان و حمایت از تولید بازی های شبکه ای را از دیگر برنامه های در دست اقدام این مرکز عنوان کرد.

منبع: ایستنا





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3946