معرفی Samsung Galaxy Note; یک تجربه متفاوت

تاریخ ۲ آبان ۱۳۹۰ | عنوان: اخبار

شرکت سامسونگ پیشرفته‌ترین اندروید‌فون فعلی بازار را با مشخصاتی بی‌نظیر در کلاسی جدید به معرض دید عموم گذاشت؛ این محصول جدید که نام Galaxy Note برای آن انتخاب شده است تلفیق موفقی از یک اسمارت‌فون و یک تبلت اندرویدی پیشرفته است که بالاترین سایز صفحه‌نمایش در میان اسمارت‌فون‌های فعلی بازار در آن به چشم می‌خورد.


 

 

صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه 5.3 اینچی بسیار با کیفیت با فناوری ساخت SuperAMOLED است که حداقل یک اینچ از استاندارد فعلی پنل‌های موبایلی بزرگتر است.

از مزیت‌های اصلی این صفحه‌نمایش بزرگ می‌توان به اختصاص فضای بیشتر و کاهش هرچه بیشتر اسکرول در صفحات برای خواندن متون طولانی اشاره کرد که همواره از جمله مشکلات اصلی کاربران موبایل به حساب می‌آیند. به همراه این مدل یک قلم ویژه با عنوان S Pen ارائه می‌شود که علاوه بر راحتی در استفاده، کاربری‌های جدیدی را به این محصول متفاوت اضافه می‌کند.

در مورد این محصول جدید JK Shin مدیر و مسئول بخش ارتباطات موبایلی در شرکت سامسونگ ضمن اشاره به نوآوری بکار گرفته شده در ساخت این مدل و تحقیقات گسترده این شرکت در بررسی نیازمندی‌های کاربران در زمینه‌های ارتباطی و سرگرمی، صفحه‌نمایش 5.3 اینچی HD این مدل با فناوری ساخت SuperAMOLED را بزرگ‌ترین و با کیفیت‌ترین صفحه‌نمایش دنیا در میان تمامی گوشی‌های موبایل قلمداد کرده و ترکیب صفحه‌نمایش لمسی و شیوه ورود اطلاعات از طریق S Pen را نشانگر سطح بی‌نظیری از دقت و ظرافت، در حین استفاده از این مدل عنوان کرد.

Shin در پایان ترکیب هنرمندانه فناوری دیجیتال سامسونگ و ایده دفترچه یادداشت کاغذی را سرآغاز شیوه‌ای مدرن در جهت ساخت، ویرایش و به اشتراک‌گذاری هرچه بیشتر محتوا در بین کاربران دانست. ابعاد Galaxy Note برابر 9.65×83×146.9 میلیمتر با وزن 178 گرم است که با توجه به سایز صفحه‌نمایش اعداد نسبتا مناسبی محسوب می‌شود. رزولوشن صفحه‌نمایش 5.3 اینچی گوشی برابر 800×1280 پیکسل (HD) است که فشردگی پیکسلی فوق‌العاده‌ای در حدود 285ppi ایجاد می‌کند که با فاصله فراوان نسبت به دیگر پنل‌ها از بیشترین مقدار فشردگی پیکسلی در رده موبایلی برخوردار است.

زاویه دید 180 درجه و کنتراست فوق‌العاده این پنل از دیگر نکات مثبت قابل ذکر این قسمت محسوب می‌شوند. دوربین اصلی Galaxy Note یک نمونه 8 مگاپیکسلی اتوفوکوس با قابلیت‌های عکاسی متعدد و امکان فیلمبرداری Full HD است که با یک فلش LED همراه است. دوربین دوم تماس‌های ویدئویی بر بالای صفحه‌نمایش نیز دارای وضوح 2 مگاپیکسل است. سیستم‌عامل  این مدل نسخه 2.3 اندروید موسوم به Gingerbread است و پوسته نرم‌افزاری TouchWiz UI v.4.0 نیز بر طبق انتظار در آن دیده می شود.

پردازنده پرسرعت دستگاه بر پایه چیپ‌ست Exynos با دو هسته پردازشی ARM Cortex-A9 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز ساخته شده است و پردازش گرافیکی آن نیز توسط چیپ‌ست پیشرفته Mali-400MP انجام می‌شود. 1 گیگابایت حافظه RAM در کنار 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی با امکان ارتقا از طریق اسلات کارت Micro SD تا 32 گیگابایت دیگر، از مشخصات مرتبط با حافظه این مدل است. در ساختار منوئی دستگاه برنامه‌های متعددی برای کار با S Pen همراه گوشی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به S Memo برای ثبت محتوای متفاوت ساخته از سوی کاربر، از قبیل متن نوشته شده یا تایپ شده، صدای ضبط شده، تصویر و یادداشت‌ها و تبدیل تمامی آنها به یک محتوای منفرد با امکان ارسال و اشتراک‌گذاری اشاره کرد. ساختار پردازشی پیشرفته Galaxy Note امکان افزایش فوق‌العاده سرعت اتصال 3G تا رقم 21Mbpsدر حالت HSDPA و 5.76Mbps در حالت HSUPAرا ایجاد می‌کند.

اتصال Wi-Fi دستگاه از نوع پرسرعت 802.11b/g/n است و از DLNA، Wi-Fi Direct و ایجاد hotspot در آن پشتیبانی می‌شود.گیرنده GPS با قطب نمای دیجیتالی، بلوتوث نسخه 3.0، پورت Micro USB با خروجی TV از نوع MHL و امکان USB OTG در کنار پشتیبانی از اتصال NFC سایر گزینه‌های برجسته قابل ذکر در مورد این مدل را تشکیل می‌دهند.

منبع: ایستنا





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3789