تامین انرژی مورد نیاز تلفن‌های همراه از بال زدن حشرات!

تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۹۰ | عنوان: اخبار

شرکت کوالکام  تصویر ویدیویی جدیدی منتشر  کرده است که در آن نشان داده شده گروهی  از حشرات با پرواز در آسمان انرژی  لازم برای سیستم مبتنی بر پردازنده SnapDragon را تامین می‌کنند.


این شرکت تصویر  ویدیویی جدید خود را به عنوان بخشی از اقدامات خود برای معرفی سری  پردازنده‌های SnapDragon S4 منتشر کرده و توضیح داده است که این پردازنده‌ها به ترانزیستورهای کوچک‌تر مجهز شده‌اند و در حالی که میزان مصرف انرژی در آن‌ها کاسته شده، قابلیت‌های فراوانی در نحوه تامین انرژی آن‌ها به کار رفته است.

شرکت کوالکام  که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پردازنده‌های موبایلی در جهان محسوب می‌شود هم‌اکنون در حال کار کردن روی پروژه‌ای است که بر اساس آن انرژی جنبشی  پیرامون می‌تواند به انرژی الکتریکی تبدیل شود تا نیروی لازم برای دستگاه های الکترونیکی همراه را تامین  کند.

بر مبنای  پروژه این شرکت، انرژی اندک تولید شده از بال زدن حشرات  در هوا نیز می‌تواند انرژی مورد نیاز تلفن‌های همراه را تامین کند  و در این میان می‌توان از انرژی  جنبشی تولید شده توسط کاربر  نیز کمک گرفت.

این پروژه  در مرحله آزمایشگاهی به‌سر می‌برد و هنوز به درستی مشخص نشده است  که از چه زمان می‌توان آن را در اختیار گرفت. اما کارشناسان شرکت کوالکام  اعلام کرده‌اند که در آینده می‌توان  انرژی جنبشی را به عنوان منبع تامین  انرژی برای دستگاه‌های الکترونیکی همراه به کار بست.

منبع: ایستنا





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3758