ویندوز فون 7 با پردازنده‌های Nvidia سازگار می‌شود

تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ | عنوان: اخبار

سیستم‌عامل  موبایلی ویندوز فون 7 هم‌اکنون فقط  با پردازنده‌های Snapdragon شرکت Qualcomm سازگاری دارد. اما شرکت مایکروسافت اعلام کرده که در حال گسترش این سیستم‌عامل است.


بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، قرار است  که تا سال 2013 میلادی شرکت Nvidia نیز به جمع شرکت‌های پشتیبانی کننده از سیستم‌عامل ویندوز فون 7 بپیوندد. این شرکت برای این کار سری جدیدی از محصولات خود را برای سیستم‌ پیشرفته پردازشگر تعریف کرده است.

تراشه‌های جدید شرکت Nvidia برای سیستم‌عامل ویندوز فون 7 با نام Grey شناخته می‌شوند و فناوری داخلی آن‌ها ترکیبی از سیستم‌های Tegra و Icera است. پردازنده‌های مرکزی Tegra 2 که هم‌اکنون در بازار عرضه می‌شوند و محبوبیت فراوانی نزد کاربران دارند، مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ساخته شده‌اند و نخستین سری پردازنده‌های دوهسته‌ای مخصوص گوشی‌های هوشمند هستند که به دست کاربران رسیدند.

شرکت Nvidia در آینده نزدیک مدل جدید این پردازنده‌های موبایلی را با نام Kal-El روانه بازار می‌کند که این محصول نخستین پردازنده چهارهسته‌ای موبایلی در جهان محسوب می‌شود و قرار است که سرعت پردازش اطلاعات در آن نسبت به مدل‌های کنونی 5 برابر شود.

منبع: ایستنا





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3697