هزينه‌ي برقراري ارتباط بين دو تلفن همراه ايراني در كشور ثالث

تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ | عنوان: اخبار

در صورت برقراري ارتباط بين دو تلفن همراه ايراني در كشور ثالث، هزينه مكالمه براي تلفن همراه تماس گيرنده، به‌صورت بين‌الملل و براي مخاطب هزينه تماس دريافتي مطابق با تعرفه‌هاي اعلام شده محاسبه خواهد شد، بنابراين كاهش مدت زمان برقراري ارتباط در کشور ميزبان توصيه مي‌شود.


رومينگ اعتباري است از توانايي يك مشتري تلفن سيار براي ارسال و دريافت تماس و داده‌ها و دسترسي به سرويس‌هاي ديگر هنگام سفر در بيرون از منطقه تحت پوشش شبكه خود و نخستين ارتباط رومينگ بين‌الملل در سال 1380 با كشور امارات برقرار شد.

سرويس رومينگ با شبكه‌هاي روستايي هم امكان استفاده از تلفن همراه در مناطق دورافتاده و روستايي كه تحت پوشش شبكه همراه اول نيست ولي در آنجا شبكه‌هاي روستايي WLL وجود دارد را فراهم مي‌كند.

همراه اول توصيه كرده است، با توجه به اين‌كه شارژينگ سيم‌كارت‌هاي اعتباري به صورت آنلاين انجام مي‌شود، مشتركان به منظور مديريت بهتر هزينه‌هاي رومينگ بين‌الملل، در سفرهاي خارجي از اين سيم‌كارت‌ها استفاده كنند.

اما مشتركان تلفن همراه در زمان رومينگ بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه به محض شماره‌گيري (0098) هزينه‌هاي رومينگ محاسبه خواهد شد، يعني اگر اين تماس بدون پاسخ بوده و يا به شنيدن پيغام شبكه منجر باشد و يا شماره‌گيري به‌صورت ناقص انجام شود هم شامل هزينه رومينگ خواهد شد؛ طريقه شماره‌گيري در هنگام استفاده از سرويس رومينگ در تلفن همراه بايد ابتدا شماره *** 009891 و در شماره ثابت (تهران) ******** 009821 گرفته شود.

طبق اعلام مسوولان در مواقعي كه مشترك از رومينگ استفاده نمي‌كند، تعرفه‌هاي ارتباطات سيار به گونه‌اي است كه تماس‌ها به صورت ثانيه‌اي محاسبه مي‌شوند و يكي ديگر از نكات قابل توجه اين است كه به دليل تأخير در دريافت اطلاعات از اپراتورهاي كشورهاي ديگر ممكن است هزينه مكالمات رومينگ مشترک در دوره‌هاي آتي نيز منعکس شود.

بنا بر اعلام، در صورت افزايش كاركرد تلفن همراه بيش از مبلغ وديعه شركت ارتباطات سيار ايران براي قطع تلفن همراه مجاز است اما به‌دليل تاخير در ارسال اين اطلاعات امكان قطع دقيقا در حد مجاز تعيين شده وجود نداشته و مسووليت پرداخت بدهي به هر ميزان تا قبل از زمان قطع برعهده مشترك است. ضمن آنكه احتمال انتقال بخشي از مبلغ كاركرد تلفن به صورتحساب دوره بعد وجود دارد.

مشترکان در زمان استفاده از سرويس رومينگ بين‌الملل بايد توجه كنند كه فعال‌سازي PIN CODE سيم كارت و قفل رمزدار گوشي سوء استفاده‌هاي احتمالي درصورت سرقت يا مفقودي تلفن را كاهش و درصورت خاموش كردن تلفن همراه در مكان‌هاي شلوغ احتمال سوءاستفاده از تلفن را درصورت مفقودي به حداقل مي‌رساند.

منبع: ایستنا





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3661