معرفی نخستین گوشی هوشمند دنیا مبتنی بر نسخه MIUI سیستم‌عامل اندروید

تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ | عنوان: اخبار

شرکت چینی Xiaomi که در حوزه تلفن‌همراه فعالیت می‌کند، نخستین گوشی هوشمند دنیا مبتنی بر نسخه جدیدی از سیستم‌عامل اندروید موسوم به MIUI OS را وارد بازار رقابتی گوشی‌های هوشمند آسیا کرد.


 

 

این گوشی هوشمند یک روز پس از مطرح شدن درخواست  خرید شرکت موتورولا توسط گوگل به قیمت 5/12 میلیارد دلار وارد پکن شد. شرکت Motorola Mobility به عنوان مرکز تولیدکننده تلفن‌های همراه موتورولا که گوشی‌های هوشمند خود را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید تولید می‌کند، به شرکت گوگل واگذار می‌شود تا این مرکز بتواند بر رقابت‌های خود با آیفون اپل بیافزاید.

گوشی جدید مبتنی بر نسخه MIUI اندروید که با نام MI-One شناخته می‌شود، در خانواده گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت طبقه‌بندی شده است تا رقابت بیشتری با آیفون 4 اپل که از محبوبیت زیادی در چین برخوردار است، داشته باشد. گوشی MI-One شامل یک گیگابایت رم(RAM) و 4 گیگابایت رام(ROM) می‌شود و قیمت آن 310 دلار اعلام شده است.

پردازنده  مرکزی این گوشی هوشمند دوهسته‌ای  از نوع Snapdragon است که با توان 5/1 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. پردازنده گرافیکی این محصول نیز Adreno 220 است.

نسخه نصب  شده از سیستم‌عامل اندروید روی  این گوشی هوشمند 2.3.5 است که با نام MIUI شناخته می‌شود، برای رقابت با سیستم‌های عامل iOS و TouchWiz سامسونگ به مرحله تولید رسیده است.

منبع: ایستنا





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3640