نگاهی به نوکیا پس از تولد www

تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ | عنوان: اخبار

20 سال از روزی که "تیم برنرز لی" اولین وب‌سایت را راه‌اندازی کرد می‌گذرد؛ یعنی تولد اولین شبکه گسترده جهانی یا www. او حتی فکرش را هم نمی‌کرد که دو دهه بعد، این کارش برای همیشه دنیا را تغییر خواهد داد. اما این فناوری دنیای موبایل‌های نوکیا را هم بی‌نصیب نگذاشته و آن را متحول کرده است.


گذشته

 

15 سال پس از اجرای اولین وب‌سایت، نوکیا اولین گوشی کامپیوتری چندرسانه‌ای به نام نوکیا N73 را عرضه کرد. با نگاهی به گذشته، اولین گوشی که قابلیت چندوظیفگی را در تلفن همراه به ارمغان آورد به چشم می‌خورد. نسخه اینترنتی نوکیا N73 یک کلید مجزا برای قابلیت‌های چندرسانه‌ای یا مولتی‌مدیا داشت که کاربران با کمک آن می‌توانستند بین موسیقی و وب تغییر موقعیت دهند. این مثال جالبی از مقایسه تحول فناوری موبایل در طی 5 سال است. اما امروزه در گوشی‌های هوشمند قابلیت اینترنت از ملزومات و به نوعی از قابلیت‌های آن به حساب می‌آید.

 

حال

 

روزی روزگاری نوکیا 3210 برای خیلی از کاربران اوج فناوری موبایل بود. گوشی‌های معمولی به سرعت جای خود را به گوشی‌های هوشمند دادند، به طوری که مرکز تحقیقاتی نیلسن در مه 2011 گزارش داد که بیش از 38 درصد از مشترکان امریکایی گوشی هوشمند دارند که تا سال 2011 اکثریت را شامل خواهند شد. این رشد نشان می‌دهد که برخورداری از شبکه گسترده جهانی در گوشی‌های همراه امروزه جزء جدانشدنی از جامعه امروز است.

 

آینده

 

یکی از اهداف نوکیا ایجاد یک اکوسیستم جهانی موبایل است که ارتباط یک میلیارد کاربر بعدی به اینترنت را میسر کند. ادعای جسورانه‌ای است، اما قطعا با وجود دسترسی انبوهی که در سراسر جهان به نوکیا و محصولاتش وجود دارد دست‌یافتنی است.

منبع: ایستنا





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3584