مشترکان تلفن همراه بخوانند!

تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۹۰ | عنوان: اخبار

چنانچه ارتباط فرد به هر دليل برقرار نشود يا در حين انجام مكالمه ارتباط قطع شد و يا درصورت شنيدن هر پيامي، حتما از قطع ارتباط مطمئن و سپس به تماس مجدد اقدام كنيد زيرا اگر تماس اوليه قطع نشود، برقراري ارتباط‌هاي هم‌زمان موجب محاسبه هزينه‌هاي ناخواسته رومينگ خواهد شد.


مشترکان تلفن همراه بايد در زمان استفاده از سرويس رومينگ بين‌الملل توجه كنند كه فعال‌سازي پين كد سيم‌كارت و قفل رمزدار گوشي، سوء استفاده‌هاي احتمالي درصورت سرقت يا مفقودي تلفن را كاهش و درصورت خاموش كردن تلفن همراه در مكان‌هاي شلوغ احتمال سوءاستفاده از تلفن را درصورت مفقودي به حداقل مي‌رساند.

انجام هر مكالمه حتي درصورت مفقود شدن گوشي بر عهده خود مشترك است، اين موضوعي است كه از سوي اپراتور اعلام و بارها تاكيد شده است كه مشتركان توجه كنند در مسافرت‌هاي خارج از كشور مواظب گم شدن يا به سرقت رفتن گوشي خود باشند و درصورت گم شدن يا سرقت سريعا به قطع آن اقدام كنند چراكه هزينه‌هاي كم‌تر از 60 ثانيه در مكالمات بين‌الملل (رومينگ) يك دقيقه محاسبه مي‌شود.

مشترك بايد به اين موضوع توجه كند كه پيش از سفر به خارج از كشور، شناسنامه تلفن همراه و آخرين صورتحساب پرداختي نزد اقوام درجه يك بگذارد تا در صورت مفقود شدن تلفن همراه در خارج از كشور، موضوع در دفاتر ايران قابل پيگيري باشد.

به گزارش ایسنا به دليل تأخير در دريافت اطلاعات از اپراتورهاي كشورهاي ديگر ممكن است هزينه مكالمات رومينگ در دوره‌هاي آتي نيز منعکس شود.

از ديگر نكات مهم اين است كه مشترکان بايد توجه داشته باشند که در مناطق مرزي کشور امکان همپوشاني شبکه اپراتوري کشورهاي همسايه وجود دارد؛ بنابراين هنگام برقراري يا دريافت تماس حتما از استفاده از شبکه تلفن همراه اول اطمينان حاصل شود.

در غير اين‌صورت براي شماره هزينه‌هاي رومينگ محاسبه خواهد شد، بهترين راه‌حل براي جلوگيري از وقوع اين امر اين است كه از طريق جست‌وجوي شبکه به صورت دستي (Manual) شبکه اپراتوري تلفن همراه اول (علامت مشخصه) انتخاب شود.

اما مشتركاني كه در نواحي مرزي زندگي و يا در آن محل‌ها رفت و آمد دارند، بايد به نام شبكه برروي گوشي خود بسيار توجه داشته باشند، چرا كه ممكن است شبکه ثبت شده، شبكه تلفن همراه ايران نباشد و مشترك پرداخت هزينه مكالمات بين‌الملل يا اصطلاحا ‹‹رومينگ›› را متحمل شود، به‌طور مثال چنانچه نام شبکه ايران IR-TCI به نامي ديگر تبديل شود، بايد سيستم شبكه موبايل از حالت Automatic به حالت Manual درآورده و شبكه ايران انتخاب شود.

شهرهايي كه امكان همپوشاني شبكه در آن‌ها وجود دارد عبارتند از زابل با افغانستان، بازارچه مرزي تايباد با افغانستان، آستارا با آذربايجان، شهرهاي مرزي آذربايجان غربي با ارمنستان و ترکيه، شهرهاي مرزي کردستان با عراق و ترکيه، منطقه فاو و روستاهاي اطراف با عراق و کويت، شلمچه با عراق و جزاير خليج فارس درصورت استفاده از شناور با امارات.

اما چگونه مي‌توان به جست‌وجوي شبكه پرداخت؛ به طور مثال چنانچه نام شبکه ( IR-TCI ) به نامي ديگر تبديل شود، بايد سيستم شبكه موبايل را از حالت Automatic به حالت Manual درآورده و شبكه ايران يا ( IR-TCI ) را انتخاب کرد.

روش جست‌وجوي شبكه به صورت خودكار (Automatic) و يا دستي (Manual) است كه براساس نوع گوشي متفاوت است.

به عنوان مثال Nokia:

Menu [--]-> Setting [--]-> Phone setting [--]-> network [select]ion [--]-> Manual

Sony Erricsson:

Connectivity [--]-> Mobile network [--]-> [select] network

Samsung:

Menu [--]-> Network Services [--]-> Network [select]ion [--]-> Manual

منبع: ایستنا





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3472