شبکه 3GPP Release 10 اریکسون ۱۰برابر سریعتر از LTE است

تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۹۰ | عنوان: اخبار

شرکت سوئدی  Ericsson از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در جهان موفق به تولید نسل جدیدی از شبکه‌های مخابراتی شده است که 10 برابر از شبکه‌های پرسرعت LTE که هم‌اکنون در برخی کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، سریع‌تر است.


 

این شبکه مخابراتی جدید 3GPP Release 10 نام دارد که البته با نام LTE Advanced نیز شناخته می‌شود. شرکت اریکسون نخستین بار این شبکه را در سال 2009 میلادی به "اتحادیه جهانی مخابرات"(ITU) معرفی کرد و توضیح داد که حداقل و حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در این شبکه 100 مگابایت در ثانیه و یک گیگابایت در ثانیه است.

این شرکت برای راه‌اندازی شبکه مخابراتی مورد نظر  خود از طیف مخابراتی 60 مگاهرتزی استفاده می‌کند که این پهنای باند در کشور سوئد توسط شرکت‌های Swedish Post و Telecom Agency ارایه می‌شود.

دو شرکت مذکور هم‌اکنون طیف مخابراتی 60 مگاهرتزی را در اختیار شرکت اریکسون قرار داده‌اند تا بتواند شبکه مخابراتی جدید خود و  قابلیت‌های آن را به نمایش بگذارد.

شرکت اریکسون  در تلاش است که با کسب مجوزهای  مورد نیاز از مدتی دیگر این شبکه مخابراتی را به صورت رسمی راه‌اندازی کند و  خدمات آن را در اختیار مشترکان موبایلی  قرار دهد.

منبع: ایستنا





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3403