آِیا تبلت نوکیا در راه است!؟

تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ | عنوان: اخبار

كارشناسان اعلام كردند كه حتي اگر شركت نوكيا تصميم به توليد رايانه لوحي داشته باشد، اين اتفاق در آينده نزديك رخ نخواهد داد و نوكيا فعلا بر اين محصول تاكيد نخواهد داشت.


برخي كارشناسان بازار بر اين باورند كه شركت نوكيا در شرايط كنوني بايد تمركز بيشتري بر بازار جهاني گوشي‌هاي هوشمند داشته باشد و با توجه به اينكه طي ماه‌هاي اخير از محبوبيت آن در اين بازار بسيار كاسته شده است، بهتر است كه اين شركت در شرايط كنوني وضعيت خود را در بازار جهاني گوشي‌هاي هوشمند بهبود بخشد و پس از آن وارد بازار رايانه‌هاي لوحي شود.

در اين ميان بررسي شرايط كنوني نشان داده است كه "استيفِن ايلاپ " مديرعامل شركت نوكيا بر توليد تلفن‌همراه تمركز دارد و هيچ قصدي براي توليد رايانه لوحي ندارد.

مديرعامل شركت نوكيا با شركت در كنفرانس D9 اعلام كرد شركت او زماني كه در بازار جهاني به ثبات برسد و شرايط مناسبي پيدا كند، رايانه لوحي پيشرفته و قابل ملاحظه‌اي را وارد بازار جهاني خواهد كرد.
او در اين خصوص گفت: «مهندسان ما در حال كار كردن روي محصولاتي هستند كه مي‌تواند توجه هر كاربري را به خود جلب كند و تاكنون نمونه آن‌ها در بازار عرضه نشده است. ما مي‌توانيم با بهره‌گيري از فناوري شركت مايكروسافت و نرم‌افزارهاي ساخت آن، نسل جديد رايانه‌هاي لوحي مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز را توليد كنيم. در اين ميان ما همچنين مي‌توانيم نيازهاي نرم‌افزاري خود را از ديگر شركت‌ها نيز تامين كنيم».

اگرچه شركت نوكيا بخش اصلي فعاليت‌هاي خود را بر سيستم‌عامل ويندوزفون مايكروسافت متمركز كرده است، اما اين گفته ايلاپ مبني بر احتمال تامين نياز نرم‌افزاري آن‌ها از شركت‌هاي ديگر مربوط به استفاده از سيستم‌عامل متن‌باز Meego مي‌شود كه نوكيا طي 6 سال گذشته آن را با همكاري شركت‌هاي مختلف تكميل كرد. اين سيستم‌عامل در اصل نسخه‌اي از سيستم‌عامل لينوكس است.

منبع: جی اس ام





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3342