آموزش تصویری اجرای زنده اندروید 3.0 بر روی رایانه شخصی

تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ | عنوان: اخبار

این روزها دیگر کمتر سایت یا وبلاگ فناوری را می توان یافت که در رابطه با تبلت ها مطلبی نداشته باشند. حقیقت این است که از زمان ورود iPad در سال گذشته، کاربران تمایل شدیدی به تهیه یک تبلت پیدا کردند. راحتی کار با تبلت نسبت به نوت بوک و انعطاف بیشتر آن نسبت به گوشی هوشمند را می توان از مهمترین موارد برای تهیه یک تبلت ذکر کرد. در واقع تبلت ها خلا میان نوت بوک و گوشی هوشمند را پر کرده اند.


با به وجود آمدن تقاضای زیاد کاربران نسبت به تهیه یک تبلت، از اواخر سال گذشته میلادی و ابتدای سال جاری میلادی، شاهد ارائه انواع تبلت ها با قابلیت ها و سیستم عامل های مختلف از سوی تولید کنندگان بزرگ و به نامی همچون hp، HTC،Motorola ، Black Berry، SAMSUNG و... بودیم. سیستم عامل های مورد استفاده در این تبلت ها هم متنوع است. اما از مشهورترین آنها می توان به سیستم عامل iOS، اندروید و ویندوز اشاره کرد.

honeycomb-logo

یکی از جدیدترین سیستم عامل هایی که برای تبلت ها طراحی و ساخته شده است، نسخه سوم اندروید با نام Honeycomb (شانه عسل) می باشد. با توجه به اینکه این سیستم عامل از ابتدا برای تبلت ها طراحی شده و دارای رابط کاربری بسیار جذابی می باشد، انتظار می رود مورد استقبال تولید کنندگان بسیاری قرار گیرد و در آینده شاهد رقابت آن با iOS و حضورش بر روی تبلت های زیادی باشیم.

اگر شما هم قصد تهیه یک تبلت را در آینده ای نزدیک داشته باشید، شاید بدتان نیاید قبل از خرید با این سیستم عامل جدید هم روی رایانه شخصی خودتان کمی کار کنید. حتی اگر قصد تهیه تبلت هم ندارید اما مثل من فرد کنجکاوی هستید و دوست دارید فناوری های جدید را پیش از ورودشان بررسی کنید، نصب و اجرای این سیستم عامل نوپا خالی از لطف نخواهد بود.

برای خواندن آموزش کامل تحوه نصب و اجرای اندروید 3.0 روی PC به ادامه مطلب بروید:


کاری که ما در این آموزش انجام می دهیم، اجرای سیستم عامل اندروید بر روی امولاتوری است که گوگل برای این کار ارائه داده است. در واقع با این کار گوگل این فرصت را به توسعه دهندگان می دهد تا قبل از ورود این سیستم عامل با نحوه کار آن آشنایی پیدا کرده و برنامه های خود را روی آن تست و بررسی کنند.

 

نخستین کاری که باید انجام داد، دانلود و نصب Android SDK می باشد. اما از آنجایی که برای نصب این برنامه بایستی جاوا را بر روی سیستم خود نصب داشته باشید، ابتدا به آن می پردازیم.

پیش نیاز اجرای SDK Manager اندروید، برنامه Java™ SE Development Kit 6.0 می باشد. این برنامه را می توانید به صورت مستقیم از ORACLE از طریق لینک زیر دریافت نمایید:

دانلود Java™ SE Development Kit 6.0 از سایت اوراکل

از آنجایی که دسترسی کاربران داخلی برای دانلود مستقیم این برنامه از سوی سایت رسمی اوراکل محدود شده است، می توانید آنرا به طور مستقیم از دانلود سنتر سایت دریافت نمایید. برای دریافت از لینک زیر اقدام نمایید:

دانلود Java™ SE Development Kit 6.0 از دانلود سنتر سایت

پس از دریافت برنامه، آنرا روی سیتم عامل ویندوز خود نصب کنید. (اگر این برنامه را از دانلود سنتر سایت دریافت نموده اید، پس از unzip کردن، دو فایل با پسوند rar خواهید داشت که باید مجددا آنرا توسط Winrar و یا Winzip از حالت فشرده خارج نمایید.)

پس از نصب جاوا، در قدم بعد باید Android SDK را دریافت و نصب کنید. این برنامه را می توانید به طور مستقیم از گوگل برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس یا مک در آدرس زیر دریافت نمایید:

دریافت Android SDK از گوگل

از آنجایی که گوگل دسترسی به Google Code رو برای کاربران داخلی محدود کرده است، این فایل را هم به طور مستقیم می توانید از دانلود سنتر سایت از لینک زیر دریافت نمایید:

دریافت Android SDK از دانلود سنتر سایت

پس از دریافت، فایل را از حالت فشرده خارج کرده و نصب کنید.

پس از نصب، SDK Manager را که آیکون آن روبات سبز رنگ اندروید است اجرا نمایید.

 

http://www.itvision.ir/plugins/content/xtypo/icon/info.gif) center no-repeat; background-color: #f8fafc; background-position: right 50%; text-align: right; direction: rtl; padding: 5px 20px 5px 45px; color: #5e6273; border-top: 2px solid #B5D4FE; border-bottom: 2px solid #B5D4FE;">نکته: کاربرانی که از سیستم عامل های ویندوز ویستا و 7 استفاده می کنند، برای اجرای برنامه روی آیکون SDK Manager راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب نمایند. در غیر این صورت در دانلود پکیج های مربوطه، به مشکل بر خواهید خورد. 

 

http://www.itvision.ir/plugins/content/xtypo/icon/info.gif) center no-repeat; background-color: #f8fafc; background-position: right 50%; text-align: right; direction: rtl; padding: 5px 20px 5px 45px; color: #5e6273; border-top: 2px solid #B5D4FE; border-bottom: 2px solid #B5D4FE;">نکته: برای اجرا و نصب پکیج های مربوط به Android 3.0 از طریق SDK Manager نیاز به متصل بودن به اینترنت دارید. و از آنجا که برای دریافت پکیج های مربوطه از طریق این برنامه به سرورهای گوگل متصل می شوید، با آی پی ایران نمی توانید فایل ها را دریافت نمایید. 

پس از اجرای SDK Manager بلافاصله به پنجره زیر بر خواهید خورد که در حال اتصال به سرور جهت دریافت لیست آخرین پکیج ها می باشد:

Capture1.5

پس از به روز آوری این لیست، پنجره زیر باز خواهد شد:

Capture2

شما در این لیست تنها نیاز به دریافت دو آیتم جهت اجرای Honeycomb دارید. از این رو بجز گزینه های زیر، سایر موارد را با دابل کلیک Reject کنید. این دو آیتم عبارت اند از:

Android SDK Platform-tools reversion 3

SDK Platform Android 3.0, API 11, reversion 1

پس از انتخاب دو پکیج فوق، گزینه Install را برای دانلود و نصب آنها انتخاب کرده و منتظر بمانید تا دانلود و نصب شوند. پس از نصب، پنجره زیر ظاهر خواهد شد:

Capture3

سپس از پنل سمت چپ گزینه Virtual Devices را انتخاب کرده و از پنل راست گزینه New را انتخاب کنید. (تصویر زیر)

Capture4

با این کار پنجره زیر باز خواهد شد. تنظیمات را همانند تصویر زیر بر روی آن اعمال کرده و گزینه Create AVD را انتخاب نمایید. چند لحظه صبر کنید تا کار ایجاد این دستگاه مجازی به پایان برسد. پایان موفقیت آمیز این عملیات با نمایش پیغامی اعلام خواهد شد.

Capture5

با این کار دستگاه مجازی اندروید 3.0 شما ایجاد شد. برای اجرای آن در همان پنجره Virtual Devices گزینه ساخته شده را انتخاب و از کلیدهای سمت راست گزینه Start را انتخاب نمایید.

Capture8

قبل از اجرا پنجره ی کوچکی باز می شود که در آن می توانید برخی تنظیمات را مانند تغییر اندازه صفحه نمایش و چند مورد دیگر را تغییر دهید. در نهایت با انتخاب گزینه Launch، دستگاه مجازی شما شروع به کار خواهد نمود.

اجرای دستگاه مجازی برای نخستین بار ممکن است کمی زمان ببرد که این امر طبیعی است. در اجراهای بعد این زمان کمتر خواهد شد. در نهایت اگر تمام مراحل را صحیح انجام داده باشید، بدون مشکل وارد سیستم عامل خواهید شد.

Capture10

 

Capture11

Capture12

 

http://www.itvision.ir/plugins/content/xtypo/icon/info.gif) center no-repeat; background-color: #f8fafc; background-position: right 50%; text-align: right; direction: rtl; padding: 5px 20px 5px 45px; color: #5e6273; border-top: 2px solid #B5D4FE; border-bottom: 2px solid #B5D4FE;">نکته: بدلیل اجرای سیستم عامل اندروید بر روی امولاتور، سرعت آن پایین خواهد بود. احتمالا این امر به این دلیل است که پردازش های گرافیکی سیستم عامل توسط پردازنده مرکزی (CPU) صورت می گیرد نه پردازنده گرافیکی (GPU). برای بهبود سرعت در قسمت تنظیمات می توانید انیمیشن ها را غیر فعال کنید.

منبع: آی تی ویژن





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3262