تلفن‌های همراه بیشترین انرژی را در دنیا مصرف می‌کنند

تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ | عنوان: اخبار

انرژی مصرفی  در فناوری‌های ارتباطی و دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی نظیر رایانه‌ها، تلفن‌های همراه و تلویزیون‌ها  می‌تواند از طریق فناوری‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی که هم‌اکنون موجود است، تا 50 درصد کاهش یابد.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این مطالب  در گزارش جدید "آژانس بین‌المللی انرژی"(IEA) با عنوان "دستگاه‌های الکترونیکی و گیگاوات‌ها" که به تازگی در پاریس منتشر شده، اعلام شده است. مرکز IEA در اصل یک گروه بین‌المللی متشکل از 28 کشور، از جمله آمریکا است که در زمینه سیاست‌گذاری‌های مربوط به مسئله انرژی فعالیت می‌کند.

در حالی که دستگاه‌های الکترونیکی هم‌اکنون فقط 15 درصد از انرژی مصرفی خانگی را به خود اختصاص می‌دهند، این میزان  به سرعت در حال افزایش است و می‌تواند در آن‌ها سهم بیشتری را به خود  اختصاص دهد.

مرکز IEA از دولت‌ها درخواست کرده است تا با وضع سیاست‌های جدید، تلویزیون‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های همراه و دیگر فناوری‌ها در زمینه مصرف انرژی بهینه‌سازی شوند.

در حالی که تولید دستگاه‌های دیجیتالی سبز  برای حفظ و بقای سلامت محیط زیست به یک خبر عادی تبدیل شده است، مرکز IEA اطلاعاتی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد دستگاه‌های الکترونیکی شخصی تا چه اندازه در زندگی روزمره انسان‌ها در سراسر دنیا حضور دارند:

بیش از نیمی از مردم جهان از خدمات تلفن‌های بی‌سیم بهره می‌برند
تا پایان سال قبل تعداد افرادی که از رایانه‌های شخصی استفاده می‌کنند از مرز یک میلیارد نفر گذشت
هم‌اکنون حدود 2 میلیون گیرنده تلویزیون در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق این آمار، به‌طور میانگین در هر خانه که به انرژی برق دسترسی دارد، 3/1 گیرنده تلویزیونی موجود است
در حال حاضر حدود 5/5 میلیارد سیستم خارجی تامین انرژی الکتریسیته موجود است که البته برخی از آن‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. جمعیت جهان هم‌اکنون 8/6 میلیارد نفر محاسبه می‌شود
بدون اتخاذ  هیچ گونه سیاست صحیح، میزان  مصرف انرژی در فناوری‌های شخصی و  دستگاه‌های الکترونیکی تا سال 2022 دو برابر  و تا سال 2030، با رشد سه برابری به 1700 تراوات ساعت خواهد رسید.

منبع: gsm.ir





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3220