گارتنر: گوشی‌های هوشمند از تبلتها هم محبوب‌ترند

تاریخ ۹ اسفند ۱۳۸۹ | عنوان: اخبار

شرکت تحقیقاتی گارتنر بر اساس نتایج حاصل از یک بررسی  جدید اعلام کرد که علاقه مندان  به خدمات و فناوری‌های موبایلی  تلفن‌های همراه را به دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از جمله رایانه‌های لوحی ارجح می‌دهند و تمایل بیشتر  به استفاده از این محصولات دارند.


شرکت گاتنر  توضیح داد که کاربران آمریکایی خرید گوشی هوشمند را با رایانه شخصی،  تلفن‌ همراه معمولی، دستگاه کتابخوان الکترونیکی، کنسول بازی و رایانه لوحی ترجیح می‌دهند.

گارتنر پیش‌بینی کرده است که در آینده نزدیک فروش جهانی گوشی‌های هوشمند به میزان  چشمگیری افزایش خواهد یافت. در حالی که طی سال 2010 میلادی تنها 67 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسید، پیش‌بینی شده است که این رقم در سال  جاری به 95 میلیون دستگاه برسد. در مقایسه با این محصول، پیش‌بینی شده است  که امسال تنها 9/50 میلیون دستگاه رایانه شخصی فروخته شود.

"هوگوس  ورگنه"(Hugues Vergne) مدیر مرکز تحقیقات گارتنر گفت: «ادامه یافتن روند کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند، عرضه گسترده آن‌ها در بازارهای جهانی، افزایش خدمات ارایه شده برای گوشی‌های هوشمند و قابلیت‌های فراوان این دستگاه‌های الکترونیکی قابل‌حمل کوچک موجب شده است تا در نهایت کاربران اولویت اصلی و اولیه خود برای خرید یک دستگاه جدید را گوشی هوشمند قرار دهند».

منبع: ایستنا





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3188