واردات گوشی های گارانتی دار رو به کاهش است

تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ | عنوان: اخبار

یک کارشناس بازار تلفن همراه معتقد است که از زمان اعلام کاهش تعرفه تا کنون میزان واردات گوشی های گارنتی دار به بازار تلفن همراه کشور به طور چشمگیری کاهش یافته است.


"حسین جلیلی" اظهار داشت: در حال حاضربه دلیل عدم نهایی کاهش تعرفه واردات گوشی  نمایندگان قانونی برای واردات گسترده گوشی دچار تردید هستند.
وی افزود: حدود سه ماه گذشته که کاهش 15 درصدی تعرفه فعلی واردات گوشی مورد به طور جدی مطرح و در کیمسیون ماده یک نیز تصویب شد اما تا کنون نتیجه نهایی آن تصویب نشده است.
وی افزود: در شرایط فعلی بیشتر واردکنندگان رسمی واردات گسترده ای را به بازار انجام نمی دهند چرا که آنها منتظر اعلام نتیجه تصویب کاهش تعرفه هستند.
جلیلی با اشاره به تصویب 10 درصدی تعرفه برای واردات گوشی خاطرنشان کرد: با کاهش چشمگیر تعرفه فعالان قانونی می توانند با افزایش فعالیت عنان بازار را از دست قاچاقچیان خارج سازند و 90 درصد سهم بازار را از آن خود کنند.
در همین حال یکی دیگر از فعالان این حوزه معتقد است که با تصویب نهایی تعرفه 10 درصدی ، 90 درصد از سهم بازار که در اختیار قاچاقچیان قرار دارد به شرکت های واردکننده گوشی تعلق می گیرد و در آن صورت بازار گوشی تلفن همراه ایران با تغییر و تحول جدیدی روبه رو می شود .
"میلاد شکرخند" افزود: تعرفه بالا و در پی آن حضور کمرنگ نهادهای دولتی و مرتبط با مبارزه با قاچاق گوشی در سطح بازار تلفن همراه باعث شده  فعالیت قاچاقچیان این کالای ارتباطی همچنان رو به گسترش باشد.
وی گفت: با کاهش منطقی تعرفه واردات گوشی تلفن همراه، بازار این کالای ارتباطی سمت و سویی جدید به خودمی گیرد و مشتریان با اطمینان می توانند به خرید گوشی های اصلی با گارانتی معتبر بپردازند.
این اظهارات در حالی بیان می شود که در حدود سه ماه گذشته رییس سازمان توسعه تجارت از احتمال تغییر تعرفه گوشی تلفن همراه در کمیسیون ماده یک خبر داد .
"بابک افقهی" اعلام کرده بود که تغییر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه دستخوش تغییرات گوناگونی در کشور بوده است اما تا اعلام نتایج نهایی کارشناسان در کمیسیون ماده یک و هیات وزیران نمی توان زمان دقیقی برای تغییر تعرفه گوشی تلفن همراه اعلام کرد .

منبع: موبنا





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3163