« N97» پروژه جدید سری اپل!

تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ | عنوان: اخبار

به گزارش ایران موبایل و به نقل از پایگاه اینترنتی دیجیتال ترند ،شایعاتی جدید در حول و حوش شرکت اپل به گوش می‌خورد که اکنون به واقعیت نزدیک شده‌اند.

یکی از این اخبار در مورد ایفون کوچک و بسیار ارزان است که دارای اندازه‌ای در حدود نصف آیفون ۴ است و از نظر وزن به صورت قابل توجهی کاهش یافته و دارای صفحه نمایش  ارزان قیمتی نیز خواهد بود که فعلا از این پروژه با نام N97 یاد می‌شود و دارای کیبورد مجازی و سرویس ناوبری است.


tiny-iphone-300x207

از دیگر مشخصات این گجت می توان به  استفاده از چیپ آیفون ۳G و همچنین ظرفیت ۸ گیگابایتی آن اشاره کرد.

شرکت اپل در حال حاضر به طور متوسط برای هر آیفون در حدود ۶۲۵ دلار دریافت می‌کند و کاربران می‌توانند آیفون را از اپراتورهای مخابراتی و تحت قرارداد با قیمت کمتر از ۱۹۹ دلار دریافت کنند و مقرر شده است که کاربران برای مدل جدید آیفون بهای بسیار کم و در مواردی این گوشی را اپراتورها رایگان دریافت کنند که البته رقم ۴۹ دلار تحت لایسنس اپراتورها و ۲۰۰ دلار بهای آنلاک فاکتوری بیشتر به حقیقت نزدیک است.

این سیاست جدید به اپل اجازه خواهد داد تا بتواند با لشگر انبوه تلفن های همراه اندرویدی مقابله کند و بتواند قسمتی از بازار گوشیهای میان و ارزان قیمت را نیز در اختیار خود بگیرد.

گفتنی است که در سال ۲۰۱۰،استفاده از سیستم عامل اندروید در تلفن های همراه دارای رشد ۸۸۸ درصدی بود  و اپل برای اینکه یک قسمت از این بازار تشنه را در دستان خود بگیرد محتاج تغییر استراتژی بود.

iPhone-Nano

در ضمن این شرکت می خواهد سرویس MobileMe را که از سال ۲۰۰۸ راه اندازی شده بود و دارای هزینه اشتراک سالیانه ۹۹ دلاری برای هر دستگاه بود را رایگان اعلام کند.

این سرویس به کاربران امکان می‌داد تا از مکان آیفون خود در هر لحظه از طریق اینترنت باخبر شده و در ضمن از سرورهای ابری نیز برای ذخیره و اشتراک موسیقی و فایلهای خود استفاده کنند.

به هر حال اپل باید در مقابل طوفان اندرویدی زودتر از این ها دست به کار می‌شد هر چند شاید استیو جابز بازهم سورپرایز دیگری برای طرفداران سیب گازخورده داشته باشد.





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3127