معضل گارانتی های متفرقه گوشی تلفن همراه همچنان پا برجاست

تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ | عنوان: اخبار

به اعتقاد یک واردکننده رسمی گوشی تلفن همراه گارانتی های متفرقه همچنان به عنوان یکی از معضل های اصلی کاربران تلفن همراه در کشور به شمار می آید.


"حسین پاینده" اظهار داشت: عدم مبارزه با عرضه کنندگان گوشی های قاچاق با گارانتی های متفرقه باعث شده مشتریان ناآگاه همچنان به خرید این نوع گوشی ها تمایل داشته باشند.

وی  افزود: نبود نظارت های مستقیم نهادهای دولتی، کمیته ها و انجمن ها بر بازار گوشی تلفن همراه باعث شده همچنان بازار تلفن همراه شاهد عرضه گوشی های قاچاق با گارانتی های متفرقه یا به نوعی تقلبی باشد.

وی تصریح کرد:از زمان افزایش تعرفه واردات که منجر به واردات بی رویه گوشی های قاچاق شد، تعداد گارانتی هایی که با استفاده از تشابه اسمی نسبت به اسامی گارانتی های اصلی افزایش یافته است، توانسته سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که کارشناسان حوزه بازار تلفن همراه معتقدند در بازار سایر کالاها، نهادهای نظارتی ماهانه اسامی گارانتی های قانونی فعال در بازار را برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی اطلاع رسانی می کنند، اما نهادهای قانونی در بازار تلفن همراه تاکنون این گونه عمل نکرده اند. به همین دلیل روز به روز شاهد افزایش تقلب در این حوزه هستیم.

به اعتقاد آنها در حال حاضر حدود 90 درصد از سهم بازار تلفن همراه توسط فعالان غیرقانونی تامین می شود.

منبع:mobna





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3099