گوشی های موبایل وارداتی مشمول استاندارد اجباری می شوند

تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ | عنوان: اخبار

ایران موبایل:رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از اجباری شدن استاندارد تمامی کالاهای صنعتی وارداتی و تولید داخل خبر داد و گفت: در این راستا گوشی های موبایل وارداتی به کشور مشمول استاندارد اجباری می شوند.


به گزارش خبرنگار مهر، نظام الدین برزگری شنبه شب در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تحت سیاستگذاری شورایعالی استاندارد است که ریاست آن را شخص رئیس جمهور به عهده دارد و 11 وزیر کابینه در آن حضور دارند.

وی نخستین و مهمترین وظیفه سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران را تهیه، تدوین و نشر استانداردهای ملی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه کنترل کالاهای وارداتی و صادراتی برای حضور دائمی در بازارهای بین المللی از دیگر وظایف این سازمان است، گفت: استانداردسازی، ارزیابی و کنترل کالاهای وارداتی، مترولوژی یا اندازه شناسی و تایید صلاحیت نهادهای اعتباردهی از جمله محورهای اصلی فعالیت این سازمان است.

برزگری با اشاره به شکل گیری مرکز ملی نظام تایید صلاحیت ایران مطابق با بند "ج" اصل 44 قانون اساسی در سال 88 خاطرنشان کرد: این مرکز ناظر بر تمام صدور گواهینامه های تایید نمونه کالاها و تجهیزات خواهد بود در همین راستا آزمایشگاههای تایید نمونه تجهیزات ICT نیز براساس این نظام حرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر کالاهای وارداتی، تمامی کالاهای صنعتی تولید داخل باید گواهی استاندارد دریافت کنند، ادامه داد: در غیر این صورت حکم ممنوعیت توزیع برای این کالاها اجرایی می شود.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اشاره به قانون جدید استاندارد اجباری برای تمامی کالاهای صنعتی وارداتی اضافه کرد: طبق این قانون هر کالایی که وارد کشور می شود باید قبل از توزیع، گواهی تایید نمونه از آزمایشگاههای زیر نظر اتحادیه بین المللی آزمایشگاهها ارائه دهد و یا در آزمایشگاه های داخل کشور تست شود.

برزگری با اشاره به اجباری شدن استاندارد گوشی های موبایل وارداتی و تولید داخل تاکید کرد: پیش از این 330 قلم کالای صنعتی مشمول استاندارد اجباری بود که در قانون جدید تمامی کالاهای صنعتی وارداتی مشمول این اصل قرار گرفت.

وی گفت: تلویزیون های دیجیتال هم مشمول استاندارد اجباری شده و باید این کالاها از لحاظ عملکردی و میزان مصرف انرژی و تشعشعات مانند دیگر کالاهای مشابه بررسی شوند.

 

منبع:gsm





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=3059