گوگل مترجم همزمان برای گوشی‌های هوشمند عرضه کرد

تاریخ ۲۹ دی ۱۳۸۹ | عنوان: اخبار

ایران موبایل :شرکت گوگل با راه‌اندازی ابزار جدید برای تلفن‌های همراه قصد دارد یک مترجم بین‌المللی و کارآمد را در اختیار تمام کاربران  بگذارد و امکان گشت‌وگذار آسان‌  در اینترنت را برای آن‌ها فراهم  کند.


به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات  و ارتباطات (ایستنا) شرکت گوگل اعلام کرده است که نسخه جدیدی از ابزار Translate خود را برای گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌کند تا کاربران بتوانند به صورت همزمان و بدون هرگونه مشکلی مکالمات خود با دیگر افراد را از هر زبانی به زبان دیگر ترجمه کنند.

این ابزار  به گونه‌ای ساخته شده است که کاربر برای استفاده از آن، عبارت  مورد نظر را در زبانی که از پیش  انتخاب کرده می‌خواند و یا آن را تایپ می‌کند. در این حالت ابزار مترجم  واژه‌های موجود در عبارت را با دیکته  صحیح می‌نویسد و گزینه‌های لازم برای ترجمه و استفاده از آن را در اختیار کاربر می‌گذارد. به عنوان  مثال، اگر کاربر عبارت "سلام،  اسم من جیسون است" را به زبان بیاورد،  این عبارت به صورت خودکار ظرف یک ثانیه تایپ می‌شود و در اختیار کاربر  قرار می‌گیرد. در این حالت کاربر  می‌تواند با فشردن یک کلید آن را به زبان مورد نظر خود ترجمه کند. این  عبارت ترجمه شده به صورت صوتی و  متنی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

اگر کاربر  از قابلیت Conversation در این ابزار استفاده کند، می‌تواند به صورت پشت‌سرهم به زبان خود جملات و عبارات را بگوید تا به طور همزمان ترجمه آن‌ها به زبان دیگر برای مخاطب ترجمه شود.

 

منبع:gsm





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2973