آیا گوگل سرانجام اپل را مغلوب می‌کند؟

تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ | عنوان: اخبار

به گزارش ایران موبایل و به نقل از پایگاه اینترنتی” Tgdaily” ،گروهی از تحلیلگران بازار فن آوری عقیده دارند گوگل می‌تواند با استفاده از تاکتیک مایکروسافت به تسلط اپل بر بازار تلفن‌های همراه هوشمند پایان دهد.

در اواخر دهه ۱۹۸۰  مایکروسافت با تغییر تاکتیک خود موفق شد تسلط رایانه های مکینتاش را در بازار امریکا پایان داده و خود به بازار مسلط شود.


بنا به گفته تحلیلگران مالی در شرکت” Trefis” یک تشابه قوی بین استراتژی گوگل در بازار تلفن‌های همراه هوشمند  به تاکتیک شرکت مایکروسافت در قبال رایانه‌های شرکت اپل وجود دارد که باعث شد تا ویندوز به سیستم عامل غالب در بازار رایانه‌های شخصی بدل شود.

در آن زمان مایکروسافت مجوز سیستم عامل خود را به هر سازنده رایانه که علاقمند بود اهدا می‌کرد و الان هم گوگل در حال انجام همین کار است  و سیستم عامل آندروئید را به هر سازنده تلفن همراهی که علاقمند است اهدا می‌کند و این پیش از پیش بازار شرکت اپل را به خطر می اندازد.

در سال ۱۹۷۰ شرکت اپل شروع به تولید رایانه در امریکا کرد و در سراسر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ مسلط بر بازار امریکا بود و لی تاکتیک مایکروسافت سرانجام اثر خود را گذاشت و شرکت اپل شروع به از دست دادن سهم بازار خود کرد و الان یعنی در اسل ۲۰۱۰ این سهم چیزی در حدود ۵ درصد است.

در حال حاضر گوگل  آندروئید را سازگار با اکثر شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه مانند موتورولا و تلفن‌های همراهی است که سیستم عامل اختصاصی خود را ندارند عرضه می‌کند.

گفتنی است با اینکه سیستم عامل آندروئید یک سال پس از عرضه آیفون معرفی شد ولی در همین مدت کوتاه توانسته است تا به مهمترین رقیب اپل تبدیل شود و حتی توانست بر فروش تلفن همراه آیفون در امریکا پیشی بگیرد  و به نظر می‌رسد بتواند با ادامه دادن همین استراتژی بلایی را که شرکت‌مایکروسافت بر سر اپل آورد را این بار در حوزه تلفن همراه تکرار کند.

منبع: فارنت





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2884