تازه‌هایی درباره اپراتور سوم

تاریخ ۳ خرداد ۱۳۸۹ | عنوان: اخبار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سقف قیمت در نظر گرفته شده برای سیم‌کارت‌های اپراتور سوم را 120 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این اپراتور مجاز به عرضه سیم‌کارت‌های اعتباری هم باشد.

رضا تقی پور در جمع خبرنگاران درباره رفع محدودی دسترسی به سرعت اینترنت با سرعت مناسب  در دانشگاه‌ها‌، سازمان‌های تجاری و بانک‌ها اظهار داشت: از نظر فنی این آمادگی وجود دارد تا سرعت اینترنت را برای کاربران خانگی ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به تعریف وضعیت فعلی سرعت اینترنت و محدودیت استفاده از اینترنت با سرعت بیش از 128 کیلو بایت در ثانیه گفت: تعریفی که نهادهای فرهنگی از اینترنت برداشت کرده‌اند، استفاده از دانشگاه‌ها، سازمان‌های تجاری و بانک‌ها از پهنای باند پرسرعت است، اما زمانی که کاربردهای جدیدی بر روی این شبکه تعریف شود امکان ارتقا از نظر زیر ساخت‌های فنی وجود دارد.

وی با بیان این که سرعت فعلی اینترنت برای کاربران خانگی مناسب است، ادامه داد: در صورت نیاز امکان زیر ساختی حذف این محدودیت وجود دارد.

وی پیش‌بینی کرد: در برنامه پنجم توسعه تا دو سال آینده این ظرفیت به طور کامل در اختیار تمام کاربران قرار گیرد.

تقی‌پور در مورد زمان عرضه سیم‌کارت‌‌های اپراتور سوم گفت: طبق پروانه این شبکه تا 9 ماه آینده باید فعال شود و تا قبل از پایان سال شاهد عرضه سیم‌کارت‌های این اپراتور به بازار خواهیم بود.
وی ادامه داد: از جمله مزایای شبکه نسل سوم برقراری تماس تصویری این سیم‌کارت‌ها و سقف قیمت در نظر گرفته شده برای آن 120 هزار تومان است و همچنین این اپراتور مجاز به ارائه سیم‌کارت‌های اعتباری است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: الزامی برای اپراتور سوم وجود ندارد که تمامی سیم‌کارت‌هایش را با گوشی‌های ایرانی ارائه دهند و با وجود زمان‌بندی در نظرگرفته شده برای ارائه خدمات نسل سوم از سوی این اپراتور، شرکت تامین تله‌کام مجبور است از اپراتورها و شرکت‌های بزرگ خارجی برای این مهم استفاده کنند.





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2877