نگاهی به وضعیت فروش تلفن های همراه: سقوط و صعود غول ها

تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ | عنوان: اخبار

iSuppli  یکی از شرکت های مشاوره مدیریت بازار فروش صنایع، به تازگی آماری از تعداد تلفن همراه فروخته شده در سه ماهه اول سال ۲۰۱۰ منتشر کرده است‫.‬ این شرکت همچنین به مقایسه این آمار با فروش سه ماهه اول سال گذشته این محصول پرداخته است‫.‬ اولین نتیجه ای که می توان از این نمودار فروش گرفت، این است که خرید تلفن همراه در دنیا ۱۳‫.‬۸ درصد افزایش یافته است.‬

isuppli-05-17-2010_narenji_ir.jpg

به نظر می رسد که بازنده بزرگ این بازار تاکنون شرکت موتورولا بوده است، که با سقوط از جایگاه ششم به هشتم، کاهش فروش شدیدی را تجربه کرده. این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۰۹ بیش از ۱۴.۷ میلیون دستگاه تلفن همراه فروخته بود. اما این تعداد در سه ماهه اول امسال به ۸.۵ میلیون گوشی رسیده است! البته این کاهش فروش فقط مختص موتورولا نبوده است و گریبان گیر سونی اریکسون هم شده. در نمودار فروش این شرکت هم کاهش معنی داری را مشاهده می کنید.

 

البته همانطور که می بینید برنده این بازار هم نوکیا و سامسونگ بوده اند، که افزایش فروش قابل توجه و لذت بخشی را تجربه کرده اند و همچنان بازار موبایل دنیا را در دست دارند. پیشرفت ال جی، ریم و اپل به هیچ وجه به پای دو سردار بازار موبایل نمی رسد. اما دنیا به کام این شرکت ها هم بوده است و شاهد افزایش فروش رضایتمندانه ای بوده اند.

 

من که اصلا از این آمار راضی نیستم و فکر می کنم حق برخی از بهترین ها در این بازار مکاره! پایمال شده است. شما برای برند مورد علاقه تان در آمار سال ۲۰۱۱ چه جایگاهی را پیش بینی می کنید؟

 

توجه: ارقام نمودار بر مبنای هزار تنظیم شده اند. مثلا ۲۰۰۰۰ نشان دهنده فروش ۲۰ میلیون عدد گوشی است.

 منبع: نارنجی





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2873