لایحه جرائم رایانه ای کاربردهای اصلی خود را ازدست داده است .

تاریخ ۱ تیر ۱۳۸۸ | عنوان: اخبار

عضو شورای حل اختلاف رسیدگی به جرایم رایانه ای گفت: به دلیل گذشت زمان، لایحه جرائم رایانه ای کاربردهای اصلی خود را از دست داده است.

 


باقر افخمی بابیان اینکه لایحه جرائم رایانه ای تلفیقی از نظرات دولت و قوه قضاییه است ،اظهار داشت: به منظورکاربردی کردن لایحه جرائم رایانه ای باید این لایحه به صورت جامع وکارشناسانه ترمورد ارزیابی قرار گیرد.

افخمی با بیان اینکه لایحه جرائم رایانه ای دوباره به مجلس ارجاع داده شده است ،گفت: باید مرکز پژوهش ها وکمیسیون های مجلس ازصاحب نظران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دراین باره استفاده کنند. وی تصریح کرد: تا کنون ازنظرات کارشناسان حوزه ITتنها درتدوین قسمت اول این لایحه استفاده شده و بکار گیری از متخصصان حوزه IT برای تهیه قوانین و لوایح در این حوزه الزامی است.

بیش از شش سال از تدوین لایحه جرایم رایانه ای و اینترنتی در قوه قضاییه و بیش از چهار سال از تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی می گذرد . این در حالی است که بسیاری از مواد مطرح شده در این لایحه، به دلیل تحولات شتابان تکنولوژیک، دچار تغییر و تحول شده است و نیاز به بازنگری و تجدید نظر و اصلاحات وجود دارد.لایحه جرایم رایانه ای دارای سه بخش و 56 ماده است.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2815