مشترکان شبکه اعتباری دقت کنند .

تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ | عنوان: اخبار

در پی فروش رمزهای کاغذی (پین ) به جای کارت شارژ سیمکارت های اعتباری همراه اول که به سوء استفاده برخی از این شماره سریال ها منجرشده ، این اپراتور با ارسال پیام کوتاهی به 15میلیون مشترک خود هشدار داد، هنگام وارد کردن رمز کارت شارژ خود دقت کنند.

 


به گزارش خبرنگار سازمان خبری ایران موبایل، گسترش خرید وفروش پین های کاغذی بدون روکش بجای کارت شارژهای دو و پنج هزار تومانی همراه اول که بیشتر از طریق دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS ) و نیز برخی توزیع کنندگان صورت می گیرد، افزایش تقلب در این زمینه را به دنبال داشته است.

هفته گذشته هک شدن شماره کارت شارژها در این شبکه باعث شد اپراتور اول برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده کدها ورود شماره سریال به این شبکه را به مدت چهار روز غیرفعال کند. این مسئله که شماری از مشترکان شبکه اعتباری همراه اول را دچار سردرگمی کرده بود ، آنقدر برای اپراتور اول دردسرساز شده که این اپراتور برای کاهش ضرر و زیان های ناشی از عواقب آن، اقدام به اطلاع رسانی از راههای گوناگون کرده است.

همراه اول طی 2 روز گذشته در پیام کوتاهی به مشترکان این شبکه اعلام کرد: "ورود اشتباه رمز کارت شارژ بیش از پنج بار منجر به قفل شدن سیمکارت می گردد." یک هفته پیش این اپراتور در اطلاعیه دیگری از مشترکانش خواسته بود برای تامین شارژ سیمکارت های اعتباری خود از روش های الکترونیکی استفاده کنند.

در غیر اینصورت کارت شارژ مورد نیاز خود را از دفاتر خدمات ارتباطی و عاملین مجاز فروش تهیه کنند. شرکت ارتباطات سیار در اطلاعیه دیگری به دفاترخدمات ارتباطی اعلام کرد کارت شارژهای این اپراتور دارای شماره سریال 15رقمی ، پین(رمز) 13رقمی می باشد و خرید و فروش هرگونه کارت شارژ فاقد شماره سریال 15رقمی، غیرقانونی بوده و با متخلفین طبق ضوابط برخورد خواهد شد. در ادامه این اطلاعیه آمده است: "کارت شارژهای ارائه شده توسط شرکت های پیمانکار فروش رمز (PIN ) نیز دارای نام شرکت و شماره سریال کارت شارژ می باشد." اپراتور دولتی تلفن همراه کشور نزدیک به 15 میلیون مشترک اعتباری با پیش شماره 919 دارد.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2721