قيمت گوشي هاي تلفن همراه بنا به سليقه فروشندگان تعيين مي شود .

تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ | عنوان: اخبار

قيمت هاي عرضه گوشي تلفن همراه در بازار فاقد نظم است و براساس عوامل بنيادين همانند عرضه و تقاضا تعيين نمي شود بلکه براساس تمايل مغازه داران فروخته مي شود.

 


به گزارش خبرنگار ایران موبایل، گوشي هاي چيني که از طريق مجاري غيرقانوني روانه بازار مي شوند و داراي پايه و قيمت ثابتي نيستند با قيمت هاي متفاوت در اختيار مشتريان قرار مي گيرد. در همين حال گوشي هاي با برندهايي همچون نوکيا و سوني اريکسون که توسط قاچاقچيان در بازار عرضه مي شود نيز بسته به سليقه قاچاقچيان با قيمت هاي متفاوت در بازار عرضه مي شود.

"علي ناظري" يکي از فعالان بازار در اين باره گفت: عرضه گوشي هاي بدون گارانتي با قيمت هاي مختلف باعث شده تا فعالان بازار نيز مجبور به تعديل قيمت هاي گوشي هاي گارانتي دار شوند. وي افزود: متاسفانه تا کنون نظارت دقيقي درباره عرضه گوشي هاي بدون گارانتي دار در سطح بازار تلفن همراه صورت نگرفته شده و به همين دليل هر روز شاهد افزايش فعاليت قاچاقچيان در اين بازار آشفته هستيم. اين اظهارات در حالي بيان مي شود که تعرفه بالا و در پي آن حضور کمرنگ نهادهاي مرتبط با مبارزه با قاچاق گوشي در سطح بازار تلفن همراه باعث شده تا فعاليت قاچاقچيان اين کالاي ارتباطي همچنان رو به گسترش باشد؛به اين ترتيب نبود اتحاديه يا صنف مختص تلفن همراه نيزبراي نظارت و ساماندهي بازار وعدم کنترل انبارهايي که مملو از گوشي هاي قاچاق هستند ازجمله دلايلي است که باعث شده همچنان بازار گوشي تلفن همراه آشفته بماند.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2719