مجوز فعاليت برخي اپراتورهاي خصوصي تلفن ثابت لغو شد .

تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۸۸ | عنوان: اخبار

رييس سنديکاي اپراتورهاي خصوصي تلفن ثابت، از لغو مجوز فعاليت برخي اپراتورهاي تلفن ثابت توسط سازمان تنظيم مقررات خبر داد و گفت: رگولاتوري تنها به اپراتورهايي كه فعاليت خود را تا حدي اجرايي كرده‌‏اند فرصت داده است.

 


محمد خواجويي در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبري ایران موبایل با بيان اينکه طي چند سال گذشته مشکلات بخش خصوصي تلفن ثابت هربار شکل تازه اي به خود مي گيرد، اظهار داشت: براساس اعلام سازمان تنظيم مقررات پروانه فعاليت شركت‌‏هايي كه در مناطق و يا استان خاص سرويس ارائه كرده‌‏اند به همان منطقه محدود خواهد شد.

وي با تاکيد براينکه مشکلات و موانع برسرراه بخش خصوصي تلفن ثابت از جانب دولت است ، ادامه داد: مشکلاتي در پروانه اين بخش وجود دارد عادلانه و عاقلانه نيست و سازمان تنظيم مقررات نيز برغم دريافت حق الامتياز اجازه توسعه فعاليت اين بخش را نمي دهد. مديرعامل شرکت ضحاکيش در عين حال با بيان اينکه رگولاتوري حق الامتياز فعاليت در 15استان را از ما دريافت کرده است، گفت: اما اجازه فعاليت در سه استان به ما داده شده و در مابقي استانها اجازه توسعه داده نمي شود.

وي با اشاره به عدم جذب سرمايه گذاري خارجي به دليل مشکلات موجود در اين بخش ، خاطرنشان کرد:بالغ بر 5/1سال است که تقاضاي تخصيص باند فرکانسي کرده ايم اما تاکنون به نتيجه نرسيده ايم. خواجويي با بيان اينکه ضحاکيش در تهران 100هزار شماره تلفن ثابت واگذار کرده، افزود: توانايي واگذاري دوميليون خط تلفن ثابت را با توجه به ايجاد ظرفيت و تجهيزات خريداري شده داريم. بالغ بر شش سال از شروع فعاليت اپراتورهاي خصوصي تلفن ثابت در كشور مي گذرد و قرار بود شش شرکت خصوصي داراي مجوز تلفن ثابت، تعهدات خود را مبني بر واگذاري دوميليون خط در كشور اجرايي كنند.

هم اکنون تلفن‌‏هاي منصوبه بخش خصوصي در كشور به 200هزار شماره هم نرسيده است. كميسيون تنظيم مقررات، سازمان رگولاتوري را موظف به تجديد نظر در ضوابط و شرايط پروانه فوق كرده و شنيده‌‏ها حاكي از آن است كه مقدمات فراخوان براي اعطاي پروانه جديد تلفن ثابت بخش خصوصي در حال آماده شدن است. به اين ترتيب سازمان تنظيم مقررات قصد دارد با اصلاح برخي مشكلات در ضوابط پروانه تلفن ثابت خصوصي كه در گذشته وجود داشت ، پروانه‌‏هاي جديدي را براي شركت‌‏هاي متقاضي در اين زمينه صادر كند. پروانه جديد اپراتوري خصوصي تلفن ثابت قابليت ارائه ديتا را همراه با صوت خواهد داشت.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2697