تعرفه اينترکانکشن مخابرات با ايرانسل تغيير مي يابد .

تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۸۸ | عنوان: اخبار

رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران از تغيير تعرفه اينترکانکشن مخابرات با ايرانسل (اتصال متقابل ) خبرداد.

 


وفا غفاريان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبري ایران موبایل با تاکيد براينکه تعرفه اتصال متقابل مخابرات با ايرانسل (اينترکانکشن) براساس پروانه فعاليت مخابرات و مشخص مي شود، اظهار داشت: دوره دو ساله جدول تعرفه هاي اينترکانکشن ايرانسل و مخابرات به اتمام رسيده و بايد قرارداد جديدي در اين خصوص وضع شود. وي با بيان اينکه مخابرات براي تعيين تعرفه اينترکانکشن با ايرانسل درحال مذاکره است ، گفت: بزودي تعرفه هاي تماس به مقصد ايرانسل در صورت توافق دوطرف تغيير مي يابد. غفاريان با تاييد آنکه اپراتور دوم بابت مبادله ترافيک از مخابرات طلب دارد، خاطرنشان کرد: تعرفه اينترکانکشن مخابرات با ايرانسل غيرمتعارف بوده و به هر ميزان که ترافيک مکالمه بالاتر مي رود ، مخابرات بيشتر زيان مي کند.

به اعتقاد رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران يکي ازعمده ترين هزينه هاي مخابرات ،تعرفه اينترکانکشن با ايرانسل است. به گزارش ایران موبایل براساس پروانه صادره براي اپراتور دوم (ايرانسل )، 9 ماه پس از آغاز به كار اين اپراتور، بايد تفاهمي مابين مخابرات و ايرانسل برسر تعرفه اتصال متقابل ايجاد مي شد که به ازاي هر دقيقه تماس از مشترک تلفن ثابت به ايرانسل 80ريال هزينه به ايرانسل و حدود 350ريال به مخابرات و بالعکس تعلق مي گيرد؛ در همين حال به ازاي هر دقيقه تماس مشترک از همراه اول به ايرانسل و بالعکس به صورت برابر مبلغ 350ريال براي دو اپراتور محاسبه خواهد شد که هنوز اين مسئله مورد توافق دو طرف قرارنگرفته است. شرکت مخابرات ايران که هم اکنون سيستم صورتحساب گيري يکپارچه مکالمات مشترکين و نيز محاسبه دقيق مبادله ترافيک با ساير اپراتورها را ندارد، تاکنون بيش از 168 ميليارد تومان به ايرانسل بابت مبادله ترافيک بصورت علي الحساب پرداخت کرده و ايرانسل هم براي دوره جديد مبلغ 300 ميليارد تومان ديگر مطالبه کرده است.

اين پرداخت 168ميليارد توماني مخابرات ايران به ايرانسل بابت مسئله اينترکانکشن از جمله مسايلي است که در کميسيون اصل 90 مجلس مطرح شده و کار کارشناسي روي آن در حال انجام است. تعرفه تماس از تلفن ثابت و همراه اول به ايرانسل در زمان حاضر براي مشترکان مبلغ 620 ريال است.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2696