متولی نظارت بر ارائه اینترنت پر سرعت کیست ؟

تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ | عنوان: اخبار

در حالی که انتقادات کاربران اینترنت پرسرعت رو به افزایش است هیچ نظارت مشخصی بر نحوه عملکرد شرکت های ارایه دهنده ADSL وجود ندارد .

 


بیشتر انتقادات کاربران از کم فروشی و گران فروشی اینترنتی است که ، با نام ADSL به مردم ارائه می شود. ولی در برخی از موارد امکان دسترسی به پایین ترین سطح این شبکه هم میسر نمی شود .

این موضوع موجبات نارضایتی کاربران را فراهم کرده است . اواخر سال گذشته این نارضایتی ها به جایی رسید که وزیر ارتباطات مشکل را پذیرفت واظهار داشت : کاربران باید میزان پهنای باند دریافتی خود را با هزینه ای که برای آن صرف کرده اند، اندازه گیری کنند و درصورت عدم هماهنگی و کم فروشی، آن را گزارش کنند .

پس از گذشت حدود 16 سال از ورود اینترنت به کشور ، هنوز هم کاربران ما سطح دسترسی مناسبی از این شبکه را تجربه نکرده و دراصل همیشه حقوق این کاربران تضییع شده است . با توجه به نقش کاربردی این شبکه در زندگی روزمره کاربران و حجم بالای استفاده از آن ، هیچ نهاد و دستگاهی ناظر بر مشکلات این شبکه نیست . امید است مسوولان مرتبط با این موضوع ، برای ساماندهی وضعیت اینترنت پرسرعت اقدام کرده و کاربران به ازای مبلغ پرداختی قادر به استفاده از سرویس مناسب و با کیفیت باشند . در شرایطی ناظر چنین وضعی هستیم که مسوولان بلند پایه کشور و کارشناسان بر لزوم گسترش دولت الکترونیک و ترغیب و تشویق مردم به استفاده از این امکانات برای انجام کارهای گوناگون خود مکرر تاکید می کنند . چرا که این کار از میزان تردد مردم در سطح شهر برای انجام کارهایشان و در نتیجه از هزینه های آنان ، حجم ترافیک شهرها ، آلودگی هوا و ....... می کاهد و موجب صرفه جویی بسیار در مصرف وقت و انرژی با ارزش آنان می شود .

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2685