اپراتورهاي راضي و مشتركان ناراضي .

تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ | عنوان: اخبار

سعيد همتي فرارسيدن ايام عيد همواره از جدي ترين مراحل براي زير فشار رفتن شبكه تلفن همراه و اپراتورهاي كشور است. در اين دوره زماني، اپراتورها از لحاظ كيفي و كمي و خدمات ارزش افزوده با يك محك جدي مواجه مي شوند.

 


در سال هاي گذشته با افزايش شمار مشتركان تلفن همراه، اپراتورها ضعف هاي شبكه خود را شناسايي كرده اند. به عبارت ديگر اپراتورها بهتر از مشتركان، نهادهاي نظارتي و رسانه ها از نقاط ضعف شبكه خود آگاه هستند.

اما زماني كه ، مشتركان در ايام خاص همچون نوروز با مشكلات مواجه مي شوند، ديگر نمي توان اختلال ها را به حساب مشتركان، جابجايي هاي محاسبه نشده و ساير عوامل گذاشت. بلكه اپراتورها مي بايست، پاسخگو و نه تكذيب كننده مشكلات موجود باشند.

امسال نيز همچون سال هاي پیش گزارش هاي منتشره از سوي دو اپراتور كشورمان با گزارش هاي دريافتي از سوي بخشي از مشتركان ايشان كه در برخي رسانه منتشر شد در تناقض بود. اپراتور اول كشور در روز سوم فروردين ماه جاري اعلام كرد از ساعت 9صبح روز جمعه 30اسفند (روز تحويل سال نو) تا ساعت 21 روز شنبه اول فروردين‌ماه 88، 287ميليون پيامک موفق در شبکه‌ همراه‌اول مبادله شده است.اين اپراتور اعلام كرد در پوشش دهي به درخواست و تقاضاي مشتركان خود موفق بوده است.

اما دو روز بعد يكي از خبرگزاري هاي كشور گزارش داد امسال نيز با وجود راه‌اندازي يك مركز جديد پيامك در كشور و افزايش ظرفيت مراكز قبلي، ارسال پيامك‌ها با مشكل مواجه بود. به طوريكه در روز جمعه و شنبه بسياري از پيامك‌ها با تاخير ارسال شده و يا هرگز به مقصد نرسيدند.

اپراتور دوم نيز ظاهرا نتوانست شبكه خود را در ايام نوروز برای مكالمات و ارتباطات مشتركانش، در وضعيت مطلوبي حفظ كند. يك سايت خبري در اين خصوص نوشت: با تحويل سال نو، تصور مي شد تنها ترافيک شديد روز اول سال جديد باعث بوجود آمدن اختلالات موقتي در شبکه ايرانسل گرديده و مشکل پديد آمده از روز دوم سال مرتفع گردد. اما با گذشت 6 روز از آغاز سال هنوز بسياري از مشترکين ايرانسل از خدمات ضعيف اين اپراتور شکايت دارند. اپراتور دوم نظر ديگري داشت و در پاسخ اعلام كرد، در دو روز نخست سال جاري، توانست با ارسال موفق بيش از 160 ميليون پيام کوتاه با ضريب موفقيت بيش از 95درصد و همچنين ارسال موفق بيش از 38 ميليون پيام کوتاه در نخستين ساعات سال جديد، رکورد جديدي را در سرويس دهي به مشترکان گرانقدر خويش ثبت نمايد.

به نظر مي رسد حتي گزارش هاي رسانه ها در خصوص وضعيت شبكه تلفن همراه كشور در ابتداي هر سال ، شكل و شمايلي يكنواخت و تكراري به خود گرفته است. به اين ترتيب آيا بايد بپذیریم كه در آغاز هر سال وضع همين است كه هست؟

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2669