سرعت اينترنت همراه اول سه برابر مي شود .

تاریخ ۶ فروردین ۱۳۸۸ | عنوان: اخبار

مديرعامل شرکت ارتباطات سيار دولتي گفت : با ارتقاي شبکه همراه اول به نسل 75/2(EDGE )سرعت دسترسي به اينترنت از طريق موبايل به سه برابر افزايش مي يابد.

 


"وحيد صدوقي"در گفت و گو با ایران موبایل اظهار داشت: شرکت ارتباطات سيار برنامه بهينه سازي سرويس GPRS و ارتقا شبکه براي ارائه سرويس هاي نسل 75/2(EDGE) را در برنامه هاي آتي خود قرار داده است که براي اين منظور حداقل دو مرکز BSC (کنترل کننده ايستگاههاي پايه (به صورت پايلوت در تهران نصب و راه اندازي کرده ايم. وي با بيان اينکه تست هاي لازم براي ارتقاي شبکه همراه اول به EDGE در حال انجام است ، ادامه داد: تا زماني که تاييد نهايي را دريافت نکرده ايم نمي توانيم سرويس را بطورکامل فعال کنيم .

صدوقي اظهار داشت: فعلا اين سرويس به صورت آزمايشي در دو منطقه تهران فعال شده است و تمامي تلاشمان اين است که بتوانيم اين سرويس را در سريعترين زمان ممکن در کل شبکه مورد استفاده قرار دهيم. صدوقي همچنين با بيان اينکه توسعه شبکه همراه اول در آينده تلفيقي از نسل هاي دوم و سوم تلفن همراه خواهد بود، گفت: براي نرم افزار شبکه تجهيزاتي خريداري خواهيم کرد که نسل دوم و سوم را پوشش دهد. وي گفت: در اين خصوص با چندين وندور(شرکت پيمانکاري ) آسيايي و اروپايي وارد مذاکره شده ايم تا پايلوت اين طرح را در کشور نصب و راه اندازي کنند. سرويس GPRS اپراتور اول تلفن همراه هم اکنون در استان تهران ، کرج ،استانهاي شمالي و تمامي مراکز استان هاي کشور فعال است. در زمان حاضر سرعت سرويس GPRS بين 30 تا 50کيلوبيت در ثانيه است و هزينه استفاده از سرويس در زمان اوج ترافيک (peak) از ساعت 8 الي 23 به ازاء هر کيلو بايت تبادل اطلاعات 8/14ريال و در زمان غير ‎اوج ترافيک ( off peak) از ساعت 23 الي 8 روز بعد و همچنين روزهاي تعطيل به ازاء هر کيلو بايت تبادل اطلاعات چهارريال است.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2657