ويروس ها دست از سر تلفن همراه بر نمي دارند .

تاریخ ۷ اسفند ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

موسسه McAfee ارايه دهنده سيستم هاي شناسايي و آنتي ويروس هاي قوي اعلام کرد، حمله ويروس و اسپم ها به تلفن همراه روز به روز در حال افزايش است.

 


به گزارش گروه اخبار خارجي "ایرلت موبایل به نقل از پايگاه اينترنتي "پي سي وورد"، بسياري از سازندگان تلفن همراه در جهان از حمله نرم افزار ويروسي malware و اسپم (پيام هاي ناخواسته ) به تلفن هاي همراه خبر دادند و گزارش مراکز رسمي در سال 2008 ميلادي حاکي از حمله بيش از يک ميليون ويروس و اسپم به تلفن همراه است. علاوه بر اين محيط هايي که تحت تاثير اين ويروس ها قرار مي گيرند نيز در حال افزايش هستند، براي مثال پيش از اين ويروس ها تنها پيام هاي کوتاه را تحت تاثير قرار مي دادند اما در حال حاضر ويروس هايي وجود دارند که به بخش هاي نرم افزاري نفوذ کرده د و حتي شبکه هاي تلفن همراه را نيز دچار مشکل مي کنند. 70

درصد اپراتورهاي تلفن همراه و سازندگان گوشي در مورد امنيت تلفن همراه هشدار داده اند زيرا با پيشرفته و پيچيده تر شدن تلفن هاي همراه خطر حمله ويروس ها نيز افزايش يافته است. تحقيقات نشان داده که ويروس هايي که به تازگي شناخته شدند دستگاه هاي تلفن همراه بخصوص گوشي هاي هوشمند را تهديد مي کنند و با ظهور و ورود بلوتوث ، گوشي ها بدون اطلاع کاربران آلوده مي شوند.. بعضي از اين ويروس ها که به تازگي شناخته شده اند مربوط به سيستم عامل سري 60 است که فايل ها را کپي کرده و 300 نسخه از آن را مي سازند و بسياري از اين ويروس ها مربوط به سيستم جاوا است که کاربران مي توانند در فايل هاي J2ME دستگاه آن را پيدا کنند.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2559