انگليسي ها دست از استفاده از موبايل هنگام رانندگي بر نمي دارند .

تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي برغم وضع قوانين سخت و اعمال جريمه سنگين از سوي پليس، همچنان در انگليس روبه افزايش است

 


به گزارش ایران موبایل پليس منطقه " تامس والي" / Thames Valley لندن اعلام کرد ، افزون بر 11 هزار راننده وسيله نقليه که هنگام رانندگي از گوشي تلفن همراه استفاده مي کردند ، طي دو سال گذشته متوقف و يا دستگير شده اند.

بنابرآمار ارايه شده ، پنج هزار و 862 راننده بين ماههاي آوريل تا مارس سال 2008 ميلادي دستگير شده اند و همچنين ، تعداد رانندگان جريمه شده به دليل استفاده از تلفن همراه حين رانندگي ، درسال 2008 ميلادي پنج هزار و 292 نفر اعلام شده است.

پيشتر اعلام شد که در انگليس کاربراني که بر اثر بي احتياطي و استفاده از تلفن همراه موجب مرگ کسي شوند، 2 تا 5 سال زنداني خواهند شد ، اين درحالي است که استفاده از تلفن همراه، خصوصا ارسال پيام کوتاه در حين رانندگي تا کنون بيشترين آمار تصادفات را در بريتانيا به دنبال داشته است.

بريتانيا بيشترين مورد تخلفات استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي را دنيا به خود اختصاص داده است و رانندگان بريتانيايي حاضر نيستند به هيچ قيمتي حتي به خطر انداختن جان ديگران، دست از اين عادت بردارند.

مجموع کاربران تلفن همراه در بريتانيا به 335/77 ميليون و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور 6/127 درصد است.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2499