بلوتوث کاربردي ترين خدمات گوشي تلفن همراه است .

تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

بلوتوث يکي از کاربردي ترين خدمات گوشي تلفن همراه براي کاربران محسوب مي شود و اين فناوري نسبت به ساير امکانات گوشي در ميان جوانان بيشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

 


به گزارش ایران موبایل ، در حال حاضر با وجود 45 ميليون کاربر تلفن همراه در کشور، گوشي اکثر مشترکان مجهز به بلوتوث است که اين مسئله ميزان فراگيري آن را در ميان عموم کاربران نشان مي دهد.

کاربردهاي مختلف اين فناوري باعث شده که بسرعت و با ورود اولين گوشي هاي مجهز به بلوتوث به بازار تلفن همراه کشور، مورد استقبال اکثر کاربران قرار گيرد. در همين حال بيشتر گوشي هاي عرضه شده در بازار تلفن همراه مجهز به بلوتوث هستند وانتقال فايلهايي مثل عکس و mp3 و غيره بين گوشي هاي موبايل و PDAs و کامپيوترها از طريق OBEX توسط اين فناوري صورت مي گيرد.

به دليل ذخيره شدن فايل هايي همچون آدرس، تماس، موسيقي و فيلم در گوشي هاي تلفن همراه، مي توان از طريق بلوتوث اين فايل ها را به راحتي جابه جا کرد. همچنين مي توان از طريق فناوري بلوتوث به هک کردن فايل ها يا به اصطلاح Bluesnarfing اشاره کرد.

بلوتوث که در ابتدا براي تلفن همراه طراحي شده بود يک آي سي ارزان است که روي تلفن هاي همراه وصل مي شود و مي تواند امواج را از 10 تا 100 متري تشخيص داده و دريافت کند.

از طريق اين فناوري نه تنها مي توان فايل هاي مختلف نظير MP3 و JPG را منتقل کرد بلکه مي توان با آن GPS را نيز دريافت کرد. اکنون تمام شرکت هاي سازنده تلفن همراه از اين ابزار استفاده مي کنند و اين در حالي است که بلوتوث در بسياري از مکان هاي عمومي نظير ايستگاه هاي مترو منجر به بروز مشکلاتي براي عموم افراد جامعه شده است.

استفاده از بلوتوث مانند ساير تکنولوژي ها و فناوري جديد به منظور کاربرد مثبت نيازمند فرهنگ سازي صحيح است.

بلوتوث شبکه اي است که توسط امواج راديويي در فرکانس 4/2 گيگاهرتز اطلاعات را منتقل مي کند و اين فرکانس طبق يک توافق بين المللي جهت ارائه تبليغات گوناگون علمي، پزشکي و صنعتي تعيين شده است.

هنگامي که دو يا چند وسيله مجهز به اين تکنولوژي در محدوده يکديگر قرار مي گيرند، يک گفتگو يا تبادل اطلاعات الکترونيکي بين آنها صورت مي گيرد که مهمترين امتياز آن اتصال بي سيم با هزينه کم مي باشد.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2497