پروسه رسيدگي به مزاحمان ايرانسلي اصلاح شود .

تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

اپراتور دوم تلفن همراه ايران از سال 85 به بازار ايران وارد شد و اكنون ايرانسل بيش از 13 ميليون مشترك (95 درصد اعتباري) در كشور دارد.

 


به گزارش ایران موبایل ، ارزاني، خريد آسان و برخي خدمات و هداياي اپراتور دوم تلفن همراه دلايلي بوده كه از 2 سال پيش تاكنون در جذب مشتري براي ايرانسلي‌ها نقش پررنگي داشته است.

اما همين دلايل باعث شد كه بسياري از مشتركان قيد 100 يا 150 هزار ريال وجه خريد سيم كارت اعتباري ايرانسل را بزنند و با سيم كارت خود براي برخي ايجاد مزاحمت كنند.

مزاحمت با سيم كارتهاي ايرانسل در ماههاي گذشته و اخير كه اكثرا از سوي سيم كارتهاي بي نام و نشان بود، به حدي رسيد كه خسروي رئيس سازمان تنظيم مقررات به اين اپراتور مهلت داد تا به اين وضع رسيدگي كند.

امري كه اكنون به گفته يك منبع مطلع ايرانسل اكنون سيم كارت افرادي كه مداركشان كامل نيست را يكطرفه كرده است و اگر در مهلت تعيين نشده مشتركان اقدام نكنند سيم كارت انها قطع مي‌شود.

اكثر مزاحمان ايرانسلي سيم كارت خود را بدون ثبت كردن فعال ساخته‌اند. تعدادي از اين سيم كارتها مربوط مي‌شود به ماههاي نخست فروش سيم كارت ايرانسل كه در گرماگرم فروش اپراتور دوم زياد به فكر دريافت مدارك نبودند و اگر هم بودند به دليل برخي بي‌نظمي‌ها مدارك متقاضيان ناقص بود.

حتي برخي از مشتركان اقدام به خريد سيم كارت با مدارک شناسایی فاقد اعتبار کردند. بخش دوم تداوم مزاحمت برخي از دارندگان سيم كارت ايرانسل به طولاني و پيچيده بودن پروسه رسيدگي به شكايات مشتركان مربوط مي‌شود.

اكنون اگر شخصي بخواهد از سيم كارت ايرانسل به دليل مزاحمت شكايت كند بايد ابتدا حضوري و با مدارك شناسايي معتبر به دادسرا مراجعه و پس از اخذ حكم به مركز حقوقي اپراتور دوم رفته و درخواست رسيدگي دهد.

اين امر خود ساعتها طول مي‌كشد و به دليل زمان بر بودن بسياري از شاكيان قيد شكايت را مي‌زنند. در اين بين برخي مزاحمان نيز تنها براي چند ساعت يا چند روز اقدام به ايجاد مزاحمت مي‌كنند و از يك مشترك سراغ مشترك ديگر مي‌روند و به نوعي مزاحمت خود را تا زمان سر ريز نشدن كاسه صبر مشترك ادامه مي‌دهند.

به نظرمي‌آيد كه براي حذف مزاحمت توسط برخی دارندگان سيم كارت ايرانسل بايد به هنگام ثبت نام و اخذ مدارک از متقاضیان دقت بیشتری صورت گیرد و از سويي بايد سيم كارت افرادي كه مدارك خود را تكميل نكرده‌اند هم قطع یا حداقل یکطرفه شود.

در همين رابطه يك مقام مسوول در اپراتور دوم گفت: ايرانسل در حال مذاكره با شركت پست و دفاتر امور مشتركين براي تسهيل روند رسيدگي به شكايت است.

وي افزود: در اين طرح مشتركان مي‌توانند تنها با مراجعه به دفاتر امور مشتركين در كشور با پر كردن فرم مربوطه شكايت خود را پيگيري كنند.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2493