تست گوشي هاي تلفن ثابت سازگار با فناوري SMS .

تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

مدير پروژه پيامک شرکت پيک آسا، از تست گوشي هاي توليدي و وارداتي تلفن ثابت که سرويس پيام کوتاه را پشتيباني مي کنند، خبر داد.

 


فرشيد مربوطي در گفت وگو با ایران موبایل اظهار داشت:تست اوليه اين گوشي ها با هدف سازگاري با پروتکل هاي استانداردي که در شبکه پيام کوتاه تلفن ثابت کشور وجود دارد انجام مي گيرد تا مطمئن شويم که گوشي هايي که وارد بازار مي شود قابليت ارسال پيام کوتاه را دارند.

وي با بيان اينکه "هم اکنون چندين شرکت داخلي در حال واردکردن گوشي هاي تلفن ثابت سازگار با پيام کوتاه و نيز چند شرکت در کار توليد اين گوشي ها هستند" ، ادامه داد: با اعلام عمومي سرويس پيامک تلفن ثابت به طور قطع شرکت هاي سازنده و واردکننده گوشي بيشتري درگير اين قضيه خواهند شد و گوشي هاي بسياري به بازار عرضه مي کنند.

مربوطي با تاکيد بر اينکه گوشي هاي فعلي موجود در بازار ، تنها پيام کوتاه با فونت انگليسي را ساپورت مي کنند، تصريح کرد ، "پيرو مذاکرات انجام شده با برخي از شرکت هاي سازنده گوشي، قرار است که منوهاي فارسي نيز به اين گوشي ها اضافه شود تا در جهت حمايت از خط و زبان فارسي نيز قدم هايي برداشته شود.

" به گفته مدير پروژه پيامک شرکت پيک آسا، تطبيق گوشي هاي موجود در بازار با سرويس پيامک تلفن ثابت کار مستقيم اين شرکت نبوده بلکه پيک آسا براي ترويج اين سرويس هرگونه کمک فني مورد نياز سازندگان و واردکنندگان گوشي را انجام خواهد داد.

سرويس پيام کوتاه تلفن ثابت که هم اکنون در بسياري از استان هاي کشور توسط شرکت پيک آسا بصورت پايلوت انجام شده است، به مشترکان تلفن ثابت اين امکان را خواهد داد که از طريق تلفن هاي منزل و محل کار خود پيام کوتاه متني ارسال کنند.

تعرفه هر پيام کوتاه از خط تلفن ثابت معادل يک پالس در مکالمات درون شهري ، دو پالس براي مکالمات بين شهري و پنج پالس مکالمات بين الملل خواهد بود.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2466