تلويزيون همراه و چشم انداز آن در سال ها ي آينده .

تاریخ ۲۵ دی ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

وضعيت سرويس تلويزيون همراه در جهان در حال حاضر چندان مناسب نيست اما پيش بيني ها حاکي از آن است که با ارايه فناوري هاي نوين اين سرويس در آينده طرفدار ان و کاربرد بيشتري پيدا خواهد کرد.

 


به گزارش ایران موبایل ، طبق آخرين آمار منتشر شده از " Nielsen Mobile" تنها پنج درصد کاربران آمريکايي مشترک سرويس تلويزيون همراه هستند که اين تعداد نسبت به کشورهاي ديگر جهان بيشتر است.

تنها کشورهاي فرانسه و ايتاليا از نظر تعداد کاربران تلويزيون همراه به آمريکا نزديک هستند و چهار درصد کل کاربران اين کشورها از سرويس تلويزيون همراه استفاده مي کنند. در حال حاضر در آمريکا ماهانه 3/10 ميليون کاربر محتواهاي ويديويي را از طريق تلفن همراه مشاهده مي کنند و اين محتواهاي ويديويي از طريق وب سايت ها و سرويس هاي تلويزيون همراه در اختيار کاربران قرار مي گيرد.

26 درصد کاربران آمريکايي که در فصل سوم 2008 براي دريافت سرويس هاي تلويزيون همراه ثبت نام کردند حداقل يک بار در ماه از آن استفاده کردند و ارايه اين آمار آينده روشني را براي سرويس تلويزيون همراه نشان نمي دهد.

با اين وجود گزارشات Nielsen حاکي از آن است که با ارايه تلويزيون هاي ديجيتال همراه (mobile DTV) اپراتورها و سازندگان موبايل در آينده سود خوبي به دست خواهند آورد و مي توان به آينده اين سرويس اميدوار تر شد.

اتحاديه آزاد سرويس هاي ويديويي همراه (OMVC) اعلام کرده است که يک سرويس جديد DTV بزودي در 22 شهر آمريکا ارايه مي شود و 35 درصد خانه داران آمريکايي را تحت پوشش قرار مي دهد و در اين سرويس 63 ايستگاه از 25 شبکه اصلي تلويزيوني شامل NBC، Gannett، شبکه تلويزيوني Fox دربر مي گيرد و اين سرويس برخلاف سرويس هاي ديگر تلويزيون همراه موفق خواهد بود زيرا اپراتورهاي مختلف را با يکديگر متحد مي کند.

براي پيشرفت سرويس هاي تلويزيون همراه چه اقداماتي لازم است اين پرسشي است که کارشناسن در پاسخ به آن مي گويند به طور قطع به منظور موفق شدن اين سرويس سازندگان تلفن همراه بايد گوشي هايي با قابليت دريافت سيگنالهاي تلويزيوني را ارايه کنند.

ال جي در نمايشگاه CES محصولاتي را در اين راستا ارايه کرد که از جمله آنها مي توان به سيستم هاي ناوبري قابل حمل اشاره کرد و ارايه سرويس هاي تلويزيون همراه توسط اپراتورهاي بزرگ نيز مي تواند اعتماد کاربان را به اين سرويس ها که با کيفيت بالا و مطمئن ارايه مي شود، جلب کند.

به طور مثال در صورتي که وريزون وايرلس و AT&T دو اپراتور بزرگ آمريکا در ارايه اين سرويس ها رقابت خود را آغاز کنند توجه کاربران به اين سرويس جلب مي شود. مطالعات نشان داده است به طور کلي کاربران زن در کل جهان بيش از مردان به سرويس هايي مانند جستجوي اينترنت همراه ، مطالعه و تماشاي برنامه هاي تلويزيوني از طريق تلفن همراه علاقه مند هستند.

کاربران لهستاني در مقايسه با ديگر کشورهاي اروپايي بيشترين استفاده را از تلويزيون همراه دارند و به طور متوسط چهار ساعت در روز به تماشاي برنامه هاي تلويزيوني از طريق تلفن همراه مي پردازند.

کاربران سوئدي با تماشاي 6/2 ساعت در روز کمترين استفاده را از تلويزيون همراه دارند و شرکت تحقيقاتي "اينفورما اعلام کرد که بازار تلويزيون همراه روند روبه رشدي را طي مي کند و پيش بيني ها حکايت از آن دارد که در آمد اين سرويس تا سال 2013 ميلادي به بيش از 10 ميليارد دلار مي رسد.

در حال حاضر بيشتر درآمد تلويزيون همراه از هزينه هاي اشتراک اين سرويس است اما به پيش بيني اينفورما، تا 2013 بيشترين درآمد تلويزيون همراه از بخش تبليغات تلويزيوني همراه به دست مي آيد.

اين موسسه پيش بيني کرده است که در دو سال آينده کره جنوبي و ژاپن به مهم ترين و پر درآمد ترين بازار سرويس تلويزيون همراه تبديل خواهند شد و به جز کشورهايي مانند اتريش و ايتاليا کشورهاي اروپايي در ارايه سرويس تلويزيون همراه موفقيت چنداني ندارند.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2372