اثري از گوشي هاي itmc در بازار نيست .

تاریخ ۱۴ دی ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

با وجود تبليغات كارخانجات مخابراتي ايران مبني بر فروش گوشي هاي itmc در برخي از رسانه هاي مکتوب ؛ اثري از اين گوشي ها در بازار تلفن همراه ديده نمي شود.

 


به گزارش ایران موبایل ، با گذشت کمتر از دو سال از راه ‌اندازي خط مونتاژ گوشي تلفن همراه در كارخانجات مخابراتي ايران، هنوز اثري از اين گوشي ها دربازار تهران بعنوان بزرگترين بازار مصرفي در دست نيست.

مدل هاي itmc که به عنوان گوشي هاي وطني (ساخت داخل) در اختيار مشتريان قرار مي گرفت در همان مراحل اوليه عرضه در بازار تلفن همراه نتوانست مورد استقبال مشتريان قرار گيرد.

اين گوشي ها که تا سقف 250 هزار تومان به فروش مي رسيد ، موفق نشد بازار رقابتي با ساير برندهاي موجود در بازار ايجاد کند چرا که مارک هايي نظير نوکيا، سوني اريکسون و سامسونگ از سابقه طولاني تري نسبت گوشي هاي ساخت داخل برخوردار هستند.

به هر حال با گذشت مدت زمان کوتاهي نمايش گوشي ههاي itmc در پشت ويترين مغازه ها و فروشگاه ها به شدت کاهش يافت. آخرين بررسي ها حاکي از آن است در حال حاضر در پاساژهاي بزرگ تلفن همراه در مرکز ، غرب و شمال تهران اثري از اين گوشي ها ديده نمي شود.

در همين حال کارشناسان بازار معتقدند گوشي هاي ساخت داخل به دليل عدم شناخت مشتري‌ها مورد استقبال خريداران قرار نگرفت. آنها معتقدند استقبال نکردن از گوشي هاي ساخت داخل به عوامل متعددي مربوط مي شود که مي توان به افزايش ميزان گوشي هاي قاچاق و در پي آن افزايش تنوع انواع گوشي با مارک هاي معروف جهاني اشاره کرد که مانع از توجه به گوشي هاي ايراني توسط متقاضيان شده است.

اختلاف قيمت چنداني ما بين گوشي هاي ساخت داخل و گوشي هاي با برند هاي معروف وجود نداشت و بر همين اساس نيز متقاضيان چندان تمايلي براي خريد گوشي هاي ساخت کشور از خود نشان ندادند.

شركت كارخانجات مخابراتي ايران يكي از شركتهايي بود كه از زمان افزايش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه از چهار به 60 درصد قصد راه‌اندازي خط مونتاژ گوشي تلفن همراه داشت.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2303