اپراتورها ، کاربران را در زمينه هزينه هاي پيام کوتاه فريب مي دهند .

تاریخ ۱۲ دی ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

روزنامه نيويورک تايمز نوشت ، اپراتور هاي تلفن همراه کاربران را در زمينه هزينه هاي پيام کوتاه فريب مي دهندو از مشترکين بيشتز از رقم واقعي پول دريافت مي کنند.

 


به گزارش روزنامه "نيويورک تايمز" بحث هزينه هاي پيام کوتاه تلفن همراه که ميزان حقيقي و منصفانه آن مورد توجه محافل عمومي و خصوصي بوده است ، دوباره از سر گرفته شد و در جريان آن همواره اپراتورها در زمينه دريافت هزينه هاي ارسال پيام هاي کوتاه به فريبکار متهم شدند.

به گزارش ایران موبایل ، به نظر مي رسد هزينه اي که براي پيام کوتاه از کاربران گرفته مي شود خيلي بيشتر از آن چيزي است که اپراتور ها بايد دريافت کنند.

علت دريافت هزينه هاي اضافي از کاربران اين است که اپراتورها آنها را از هزينه واقعي صرف شده براي ارسال يک پيام بي اطلاع مي گذارند، به عبارت ديگر هزينه ها ي ارسال پيام هاي کوتاه از کاربران پنهان مي ماند و مشترکين تلفن همراه مجبور هستند هزينه اي را که اپراتور ها تعيين مي کنند بي چون و چرا بپردازند.

انتقال حد اکثر 160 کاراکتر در يک پيام متني در شبکه براي اپراتورها چندان هزينه اي ندارد و شرکت با مشکل ترافيک شبکه اي تماس هاي صوتي يا داده هاي در حال انتقال در شبکه مواجه نمي باشد.

تحقيقات نشان داده است که ميزان پيام هاي ارسال شده در جهان در چند سال اخير بيش از 10 برابر شده است؛ بنابراين اپراتور ها در ارسال اين پيام ها با مشکل مواجه نشده و پول خوبي نيز از اين بابت به جيب زده اند.

سرويس پيام کوتاه در آمريکا بيش از کشورهاي ديگر جهان طرفدار دارد و کاربران آمريکايي در سال 2008 رکورد ارسال پيام کوتاه را شکستند بطور ي که آمار نشان مي دهد آنان در نيمه اول سال جاري ميلادي حدود 4/95 ميليارد پيام کوتاه ارسال کرده اند.

شرکت تحقيقاتي VeriSign در آمريکا رکوردهايي مانند 648 ميليون پيام کوتاه متني در يک روز و 42 ميليون پيام متني در يک ساعت را ثبت کرده است و کاربران آمريکايي تنها در فصل دوم 52 ميليارد پيام کوتاه ارسال کرده اند که به طور متوسط در هر روز 572 ميليون پيام کوتاه ارسال شده است.

اين تعداد نسبت به فصل دوم 2007 با متوسط پيام کوتاه روزانه 230 ميليون، حدود 2 برابر شده است.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2275