پیامک در خدمت تبلیغات .

تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

تبلیغات و پخش آگهی ها ، امروزه بخش عظیمی از درآمد رسانه های گروهی را تشکیل می دهد ...

 


بطوری که یک وجه از بزرگی و کوچکی و تاثیرگذاری رسانه ها را میزان و حجم آگهی های آن تعیین می کند.

در همین حال شرکتهای تهیه و تولید آگهی و تبلیغات بدنبال راهکارهای تازه و در عین حال موثر و ارزان برای پخش آگهی هایشان هستند و مخاطبان این شرکتها که می توانند متقاضیان بعدی کالای مورد نظر باشند نیز ترجیح می دهند بدون صرف وقت و هزینه و با آسانترین روش از تازه های بازار آگاه شوند.

به همین خاطر است که حجم عظیمی از برنامه های کانال های مشهور تلویزیونی یا رسانه هایی با شمارگان بالا آکنده و سرشار از تبلیغات گوناگون است.

ضمن اینکه تبلیغات رایج و مرسوم نیز دربرگیری محدودی دارد و رسانه مورد نظر چه رادیو و تلویزیون باشد و چه اینترنت یا رسانه های مکتوب ، بهرحال نمی توان مطمئن بود که خریداران احتمالی کالایی که برای آن تبلیغ می شود ، آگهی مورد نظر شرکت را ببینند یا بشنوند.

یعنی در ساعات پخش آگهی نمی توان معلوم کرد که چه تعداد از خریداران واقعی از تبلیغات رادیو یا تلویزیون استفاده کرده اند ، ضمن اینکه همین وضعیت در مورد روزنامه ها و مجلات هم صادق است.

این یک حقیقت است که اکثریت مردم کشور ما اصلا روزنامه خوان نیستند و بقیه نیز که روزنامه می خرند ، بعد از خواندن صفحات محبوب و مورد نظر خود با کمترین تعداد احتمالی ، آگهی ها و تبلیغات را مرور می کنند.

اما علم و خلاقیت یعنی همان دو عنصری است که سبب پویایی و شکوفایی نسل بشر تا به امروز شده ، هیچگاه درجا نمی زند و در حقیقت این افکار و ایده های نو و بدیع بوده که بشر را از عصر حجر به اینجا رسانده است. همانطور که گفته شد ، محصول علم و خلاقیت نمی تواند عاری از جاذبه و کارآیی باشد. موبایل که خود نتیجه علم و خلاقیت است نیز در همین وادی می گنجد.

هر روز کاربردها و تاثیرگذاریهای بیشتر و متفاوتی را که از کارکرد موبایل نشآت می گیرد ، شاهد هستیم و یکی از تازه ترین آنها انتخاب پیامک برای کارهای تبلیغی است که به بهترین و موثرترین شکل کارآیی خود را نشان داده است و می رود که در سطح جهانی همه گیر شود.

یک تفاوت عمده پیامک با دیگر وسایل تبلیغی این موضوع است که بر خلاف انواع تبلیغات که ممکن است مخاطب آنها را اصلا نبیند و مورد توجه قرار ندهد، تقریبا اکثریت قریب به اتفاق کاربران پیامهای دریافت شده را مشاهده می کنند.

موضوع جالب دیگر اینکه خود کاربران به عامل پخش تبلیغ تبدیل می شوند ، به این معنا که در صورت جذابیت و بدیع بودن پیامک ، خود مخاطبان بصورت شبکه ای پیام تبلیغی را منتشر می کنند در صورتی که در روشهای تبلیغاتی دیگر چنین امکانی وجود ندارد.

مورد دیگر این واقعیت است که پیامک بعنوان یک ابزار ساده اطلاع رسانی در اختیار همه قشرهای جامعه قرار می گیرد ضمن اینکه این روش سریعترین نوع تبلیغ موجود در جهان است که می توان طی فقط سه دقیقه ، 10 هزار نفر را از پیام دریافت شده مطلع کرد.

دعوت از دوستان و آشنایان برای شرکت در مراسم مختلف جشن و عزاداری، بکارگیری پیامک بعنوان وسیله ای برای اطلاع رسانی ، ارسال پیام به مسوولان و کارمندان ، ارسال پیامهای تشکر، اعلام زمان و مکان سمینارها و نمایشگاهها، و بالاخره وسیله ای تاثیرگذار برای نامزدهای انتخاباتی در بحبوحه رقابتها از جمله کاربردهای شناخته شده استفاده از سرویس پیام کوتاه است.

پیامک در حالی جایگاه خود را حفظ و تثبیت کرده که با وجود ارایه خدمات ارزش افزوده از سوی سایر اپراتورها ، برخی گمانه زنی کرده بودند که دوران پیام کوتاه بسر رسیده است.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2257