نوکیا کنار رفته و اریکسون مدیریت شبکه های ایرانسل را به عهده می گیرد .

تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

شرکت اریکسون، مدیریت شبکه های شرکت ایرانی خارجی ام تی ان - ایرانسل را که پیش از این به عهده نوکیا بود،به عهده می گیرد.

 


یک مقام آگاه در شرکت ایرانسل در این باره به ایران موبایل گفت:به دلیل مشکلاتی که مابین اپراتور خارجی ایرانی ام تی ان - ایرانسل با شرکت نوکیا برای پشتیبانی و کنترل شبکه این اپراتور، پیش آمده است، تغییرات جدیدی در مدیریت این شبکه در ایران پیش بینی شده است.

به گفته وی، برنامه ریزی نهایی و قرارداد ایرانسل برای نصب سرور اریکسون در شبکه ایرانسل در حال انجام است. گفتنی است در شبکه ایرانسل، كشور به شش منطقه‌ تقسيم شده که‌ با توجه به اين مساله در بخش NSS يا كر اصلي و شبكه سوئيچ MTN - ايرانسل، تجهیزات سه شركت كنسرسيوم فارس، تلكام و نوكيا نصب شده است .

همچنین تجهیزات این سه شرکت در بخش BSS يا بخش راديويي شبكه، در استان‌هاي تهران، ‌مازندران و گلستان نيز نصب شده است.

تجهیزات BSS شبکه ایرانسل برای استان‌هاي اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي،‌ گيلان،‌ قزوين، همدان، ايلام، كرمانشاه، كردستان، لرستان، قم و زنجان توسط صنايع مخابراتی ايران و هواوي و در استان‌هاي خراسان شمالي، خراسان رضوي، خراسان جنوبي و سمنان کنسرسیوم فارس، تكفام و نوكيا در بخش BSS مشغول به كار هستند.

در استان‌هاي چهار محال و بختياري، اصفهان، خوزستان، كهكيلويه و بويراحمد و يزد تجهیزات دو شركت ساتف و اريكسون و در محدوده استان‌هاي بوشهر،‌ فارس، هرمزگان، كرمان، و سيستان و بلوچستان تجهیزات شركت‌هاي كامكار سيستم، الماتكو و آلكاتل نصب شده است که مدیریت کل این شبکه به عهده شرکت نوکیا بوده است.

اپراتور ایرانی – خارجی (ایرانسل- MTN) به عنوان دومین اپراتور موبایل در ایران تاکنون حدود 14 میلیون سیم کارت واگذار کرده که حدود 90 درصد آن سیم کارت های اعتباری است.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2256