اپراتور اول تلفن همراه از برنامه بودجه عقب است .

تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

اپراتور اول تلفن همراه که طبق برنامه بودجه سال 87 کشور باید تا پایان سال جاری بالغ بر 4/4 میلیون سیم کارت واگذار کند، از ابتدای سال تاکنون کمتر از چهار میلیون مشتری جدید جذب كرده است.

 


به گزارش ایران موبایل طبق برنامه ریزی های داخلی انجام شده برای سال 87 ، نیز این اپراتور باید در واگذاری ها و جذب مشترک به رقم 6/6 میلیون شماره برسد که از این نظر هم اپراتور اول با برنامه بسیار فاصله دارد.

شمار مشترکان شرکت ارتباطات سیار دولتی که تا پایان سال 86 بالغ بر24 میلیون و 509 هزار و 714 مشترک بود، تاکنون به 28 میلیون مشترک رسیده که این آمار از عدم موفقیت این اپراتور در جذب مشترک نسبت به سال های اخیر حکایت دارد .

کارشناسان حضور بخش خصوصی را از دلایل اصلی کاهش اقبال همراه اول در جذب مشترک نسبت به سالهای گذشته عنوان می کنند. براین اساس اپراتور اول که از هر ترفندی برای در اختیار داشتن بازار و حضور در این فضای رقابتی استفاده می کند، به کاهش قیمت سیم کارت های اعتباری خود از 34 هزار تومان به 12 هزار تومان اقدام کرده است تا از این طریق مشتریان بیشتری را جذب کند.

در سال گذشته بیش از 9 میلیون سیم کارت توسط همراه اول فروخته شد که حدود هشت میلیون و 147 هزار شماره آن را سیم کارت های اعتباری تشکیل می داد.

کارشناسان پیش بینی می‌كنند که از سال آینده و همزمان با ورود اپراتور سوم تلفن همراه، وجود اپراتور دوم،‌ افزایش واگذاری و توسعه تالیا و عدم تمایل به خرید سیم كارت دائمی روند واگذاری و فروش سیم كارت از سوی همراه اول كاهش و فروش اكثریت به سمت سیم كارت اعتباری سوق پیدا كند.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2255